Aktualizacja: 14.07.2025 16:29 Publikacja: 08.07.2024 09:49
Foto: Adobe Stock
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza praktyki sieci handlowych Biedronka i Dino oraz firm przewozowych obsługujących tych przedsiębiorców. – Podejrzewamy, że przedsiębiorcy, którzy świadczyli usługi dla sieci Biedronka i Dino, mogli zawrzeć porozumienie, w myśl którego nie konkurowali pomiędzy sobą o pracowników. Sprawdzamy również, czy tego typu ustalenia mogły być koordynowane przez sieci handlowe — wyjaśnia Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. - Skutkiem analizowanych praktyk byłby brak elastyczności zmiany pracy przez kierowców oraz ograniczenie tempa wzrostu ich płac — dodaje.
„Zapisanie” zleceniobiorcy do PPK może nastąpić tylko wtedy, gdy z tytułu tego zlecenia podlega on obowiązkowo u...
Prawo nie przewiduje możliwości weryfikowania w uczelni wykształcenia osoby, biorącej udział w procesie rekrutac...
Przepisy regulujące kwestie upałów w firmach wejdą w życie najwcześniej w styczniu 2027 roku. Tak wynika z najno...
Zdaniem ekspertów niezrozumiałe jest ograniczenie udziału w pilotażu do podmiotów, które prowadziły działalność...
SN może zakończyć spór o to, czy osoby pracujące w podmiotach medycznych można było zwolnić za odmowę zaszczepie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas