Reklama
Rozwiń
Reklama

Stanowiska pracownicze mają być neutralne pod względem płci. Rewolucja w firmach?

Spodziewam się sporych problemów z wdrożeniem nowych regulacji z uwagi na specyfikę języka polskiego, nasz kontekst kulturowy oraz prawny – mówi Katarzyna Zwierz-Wilkocka, radca prawny, senior associate w kancelarii DZP.

Publikacja: 18.06.2025 04:54

Stanowiska pracownicze mają być neutralne pod względem płci. Rewolucja w firmach?

Foto: Adobe Stock

Zakończyły się prace w parlamencie nad nowelizacją kodeksu pracy, która miała wprowadzić jawność wynagrodzeń. Sejm ostatecznie zaakceptował poprawkę Senatu, która doprecyzowuje, iż informacje o wynagrodzeniu pracodawca przekazuje z wyprzedzeniem umożliwiającym zapoznanie się z nimi. Czy zmienia ona cokolwiek w porównaniu z wersją ustawy zaakceptowaną przez posłów?

Zmiany zaproponowane przez Senat i przyjęte przez Sejm uznać można za kosmetyczne. Poprawka izby wyższej parlamentu polega jedynie na doprecyzowaniu, że informacje dotyczące wynagrodzenia powinny być podane kandydatowi z wyprzedzeniem „umożliwiającym zapoznanie się z tymi informacjami”, a nie tylko z „odpowiednim” wyprzedzeniem, jak przewidywała to wcześniejsza propozycja.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Prawo pracy
Więcej porozumień pracodawców z załogami? Weszły w życie nowe przepisy
Prawo pracy
Neutralność płciowa wkracza do polskich firm. Co to oznacza i jak się przygotować?
Prawo pracy
Reforma PIP kolejny raz zmieniona. Biznes czeka na konkrety
Prawo pracy
Lista samokontroli PIP zamiast pomóc, wywoła chaos? Oto 42 pytania „testu etatu"
Prawo pracy
Samowolka pracownika w obszarze AI może być niebezpieczna dla firmy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama