Reklama

CIP czy CIF w umowach handlowych

Negocjując międzynarodowy kontrakt, w szczególności taki, który wiąże się z koniecznością przewiezienia określonej ilości ładunku na znaczną odległość, uwzględnić należy wiele elementów. Mylić się może ten, kto uważa że wystarczy wyznaczyć miejsce załadunku, miejsce docelowe i wynegocjować z kontrahentem, która strona ponosi koszt tego transportu.

Publikacja: 27.10.2017 06:50

CIP czy CIF w umowach handlowych

Foto: 123RF

Chociaż na pierwszy rzut oka, a nawet uwzględniając koszty, może się wydawać, że wybór pomiędzy takimi regułami jak FOB i FCA oraz CPT i CFR ze zbioru reguł Incoterms nie ma większego znaczenia dla stron kontraktu, to w praktyce różnice między nimi są zasadnicze.

Różnice te nie zawsze zostaną dostrzeżone. Można nawet powiedzieć, że w większości przypadków tak właśnie się stanie. A świadczyć to wówczas będzie tylko o tym, że dostawa towaru nastąpiła w ustalonym terminie. Zarówno strony kontraktu jak i przewoźnicy zaangażowani w przewóz ładunku sprostali zadaniu oraz nie zaszły żadne nieprzewidziane okoliczności, w szczególności mające charakter nagłych i trudnych do zapobieżenia wydarzeń.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Prawo w firmie
Paradoks deregulacji: produkcja prawa rośnie, firmy mają kłopot
Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Reklama
Reklama
Reklama