Aktualizacja: 19.07.2017 07:00 Publikacja: 19.07.2017 07:00
Sprzedający ma obowiązek wykupić standardowe ubezpieczenie ładunku.
Foto: Fotolia
Korzystając z formuły CIF ze zbioru Incoterms 2010, szczególnie gdy występuje się w roli kupującego towar i czekającego na dostawę, trzeba sobie zdawać ze szczególnego ryzyka. Jest ono związane z ubezpieczeniem ładunku.
Należy zacząć od tego, że większość reguł Incoterms nie wspomina o obowiązkowym ubezpieczeniu. Pozostawia to decyzji stron. O ubezpieczeniu ładunku, jego warunkach i składce decyduje podmiot, który ponosi ryzyko. Tylko formuła CIP (przewoźne i ubezpieczenie opłacone do) oraz CIF (fracht i ubezpieczenie opłacone do) narzucają obowiązek zawarcia polisy. I wyznaczają sprzedającego (eksportera) jako tego, który za to odpowiada.
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych zostanie skorygowany.
Związki zawodowe najwięcej członków pozyskują w pierwszym roku od utworzenia zakładowej organizacji związkowej....
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
VELUX Polska, obchodząca w tym roku 35-lecie obecności na rynku jest jedną z tych firm, które współtworzyły polską branżę budowlaną. Od podstaw budowała kategorię użytkowych poddaszy, inwestując w przemysł, rozwijając lokalnych dostawców i kształtując standardy zrównoważonego rozwoju.
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas