Aktualizacja: 09.07.2017 09:30 Publikacja: 09.07.2017 09:30
Jerzy Kowalski
Foto: Fotorzepa, Waldemar Kompała Waldemar Kompała
Od Hrubieszowa po Świnoujście kraj zalewają stragany, namioty, targowiska, rożna, budki z lodami, goframi, piwem i słodyczami. Pęcznieją pensjonaty, agroturystyczne gospodarstwa i hoteliki. Wypełniają się turystami i dziećmi martwe od zimy sklepiki. Drobne warsztaty zatrudniają dodatkowych pracowników, na ulice nadmorskich metropolii wyjeżdżają dorożki i taksówki z balonikami. Turystyczny interes kwitnie, bez względu na pogodę, porę dnia i nocy. Sezonowi przedsiębiorcy mają te same problemy, co ich koledzy, którzy działają przez cały rok. Miewają jednak dodatkowe rozterki. Jak zarobić tyle, by dało się za to przeżyć jesienno-zimowy dołek. Kiedy rozpocząć przygotowania do kolejnego sezonu? Gdzie znaleźć solidnych i wiernych pracowników, by szybko nie uciekli do konkurencji? Jak bezinwestycyjnie poszerzyć grono klienteli? Czy rezultaty finansowe ostatniego sezonu pozwalają na utrzymanie dotychczasowego profilu prowadzonej działalności? Co zrobić z tzw. tymczasowymi obiektami, czyli „siedzibami firm, które służą do prowadzenia handlu i innych czynności gospodarczych? Na marginesie, to mogą one od stycznia tego roku być użytkowane aż 180 dni w roku a nie 120, jak było przed nowelizacją Prawa budowlanego. Jak przygotować się do czarnego scenariusza, gdy interes padnie? Czy już pora na dywersyfikację działalności, produktów czy finansowania?
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas