Reklama
Rozwiń

Ewidencja godzin pracy przy „kominówce”

Rejestrowanie czasu pracy kluczowych osób zatrudnionych w państwowych spółkach na podstawie umów o świadczenie usług zarządzania, nie ma sensu. Są zresztą argumenty, że nie ma takiego obowiązku.

Publikacja: 19.01.2017 05:40

Ewidencja godzin pracy przy „kominówce”

Foto: 123RF

Wdrażanie ustawy z 9 czerwca 2016 r. o zasadach kształtowania wynagrodzeń osób kierujących niektórymi spółkami wywołało praktyczną dyskusję dotyczącą potrzeby ewidencjonowania ich czasu pracy. Przyczyna tej dyskusji wiąże się z wejściem w życie w tym samym czasie nowelizacji ustawy o wynagrodzeniu minimalnym, w części dotyczącej tzw. stawki godzinowej. Przypomnijmy, że zgodnie z art. 8b ust. 1 tej ustawy, w przypadku umów, o których mowa w art. 734 i art. 750 kodeksu cywilnego, strony określają w umowie sposób potwierdzania liczby godzin wykonania zlecenia lub świadczenia usług.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego