Reklama
Rozwiń
Reklama

Rozwiazanie umowy za porozumieniem to nie groźba bezprawna

Przekazanie pracownikowi negatywnej oceny zachowania i poinformowanie go, że zostanie zwolniony dyscyplinarnie, jeśli nie zgodzi się na rozstanie za porozumieniem stron, nie jest groźbą bezprawną.

Publikacja: 25.10.2016 11:10

Rozwiazanie umowy za porozumieniem to nie groźba bezprawna

Foto: 123RF

Chcąc uchylić się od skutków swoich oświadczeń woli, pracownicy często powołują się na to, że działali pod wpływem groźby pracodawcy, który wskazywał, że w razie odmowy wyrażenia zgody rozwiąże z nimi umowę o pracę. Dotyczy to zwłaszcza takich sytuacji, gdy pracownicy pod namową szefa najpierw zgodzili się na niekorzystną dla nich zmianę warunków pracy lub płacy albo na rozwiązanie angażu za porozumieniem, a po namyśle zmienili zdanie. Aby jednak takie zachowanie pracodawcy stanowiło podstawę uchylenia się od skutków złożonego oświadczenia, trzeba udowodnić, że zastosował on groźbę bezprawną.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama