Aktualizacja: 12.04.2016 06:10 Publikacja: 12.04.2016 06:10
Foto: 123RF
Czy szef może wydać pracownikowi polecenie wykonania pracy, która nie jest wymieniona w zakresie jego czynności? – pyta czytelnik.
Pracodawca może wydawać pracownikowi polecenia, pod warunkiem że dotyczą one pracy oraz nie są sprzeczne z prawem lub umową o pracę. Art. 22 kodeksu pracy stanowi, że przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym, a pracodawca – do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Z tego przepisu wynika prawo pracodawcy do wydawania pracownikowi poleceń oraz obowiązek etatowca ich wykonywania. Jednak takie polecenie powinno dotyczyć pracy, do której wykonywania zobowiązał się on w umowie o pracę.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas