Reklama
Rozwiń

Ile zapłaci hotelarz za utracony bagaż

Jeśli podróżnemu zostaną skradzione z pokoju hotelowego należące do niego przedmioty, to oferujący mu nocleg może być zobowiązany do zapłacenia kwoty odpowiadającej nawet stukrotności opłaty za dobę hotelową.

Publikacja: 07.08.2015 06:50

Hotel wypłaca odszkodowanie za skradzione rzeczy gości

Hotel wypłaca odszkodowanie za skradzione rzeczy gości

Foto: Fotorzepa, KUBA KAMINSKI KUBA KAMINSKI

Przedsiębiorca (właściciel, dzierżawca, najemca czy franchisingobiorca) prowadzący hotel, pensjonat czy motel odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy należących do jego gości, np. bagażu, sprzętu turystycznego czy urządzeń elektronicznych. Nie można się uchylić od takiej odpowiedzialności, przedstawiając gościom do podpisanie stosowną umowę dotyczącą tego zagadnienia lub wpisać do regulaminu świadczenia usług, że hotel nie odpowiada za rzeczy wniesione przez gości. Bezpodstawne jest też zamieszczenie przy recepcji czy w folderze reklamowym ogłoszenia, że za przedmioty należące do gości hotel nie odpowiada.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji