Reklama
Rozwiń

Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki

Program lojalnościowy 60+ ma na celu uatrakcyjnienie oferty handlowej i spowodowanie u pacjenta woli zakupu leków w aptece. Tym samym jest niedozwoloną reklamą – stwierdził NSA.

Publikacja: 24.03.2015 11:39

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i ulotkach

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Wojewódzki inspektor nakazał spółce farmaceutycznej zaprzestania prowadzenia reklamy działalności jej ogólnodostępnej apteki, polegającej na udziale w programie lojalnościowym 60+ i nałożył na nią karę pieniężną, w wysokości pięciu tysięcy złotych. Stwierdził, że program, w którym uczestniczy apteka, jest formą prowadzenia niedozwolonej działalności reklamowej.

Zdaniem organu, program 60+ jest tak skonstruowany, aby zachęcić pacjentów do kupowania jak najczęściej i jak najwięcej produktów leczniczych i wyrobów medycznych, w tej konkretnej aptece spółki, mimo, iż legitymacje tego programu wydawane i rozdawane są przez inne podmioty. Taka legitymacja jest instrumentem wsparcia sprzedaży apteki, poprzez budowanie przywiązania pacjenta do palcówki, a przez to zwiększenie jej obrotów. Gwarantuje pacjentom zakup wielu leków w specjalnych, niższych cenach, dostęp do bezpłatnej infolinii, możliwość korzystania ze specjalnych zniżek na usługi rehabilitacyjne i opiekę pielęgniarską oraz darmowe opłacanie rachunków w banku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama