Program lojalnościowy to niedozwolona reklama apteki

Program lojalnościowy 60+ ma na celu uatrakcyjnienie oferty handlowej i spowodowanie u pacjenta woli zakupu leków w aptece. Tym samym jest niedozwoloną reklamą – stwierdził NSA.

Publikacja: 24.03.2015 11:39

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i

Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestały pojawiać się na plakatach i ulotkach

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Wojewódzki inspektor nakazał spółce farmaceutycznej zaprzestania prowadzenia reklamy działalności jej ogólnodostępnej apteki, polegającej na udziale w programie lojalnościowym 60+ i nałożył na nią karę pieniężną, w wysokości pięciu tysięcy złotych. Stwierdził, że program, w którym uczestniczy apteka, jest formą prowadzenia niedozwolonej działalności reklamowej.

Zdaniem organu, program 60+ jest tak skonstruowany, aby zachęcić pacjentów do kupowania jak najczęściej i jak najwięcej produktów leczniczych i wyrobów medycznych, w tej konkretnej aptece spółki, mimo, iż legitymacje tego programu wydawane i rozdawane są przez inne podmioty. Taka legitymacja jest instrumentem wsparcia sprzedaży apteki, poprzez budowanie przywiązania pacjenta do palcówki, a przez to zwiększenie jej obrotów. Gwarantuje pacjentom zakup wielu leków w specjalnych, niższych cenach, dostęp do bezpłatnej infolinii, możliwość korzystania ze specjalnych zniżek na usługi rehabilitacyjne i opiekę pielęgniarską oraz darmowe opłacanie rachunków w banku.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne