Wojewódzki inspektor nakazał spółce farmaceutycznej zaprzestania prowadzenia reklamy działalności jej ogólnodostępnej apteki, polegającej na udziale w programie lojalnościowym 60+ i nałożył na nią karę pieniężną, w wysokości pięciu tysięcy złotych. Stwierdził, że program, w którym uczestniczy apteka, jest formą prowadzenia niedozwolonej działalności reklamowej.
Zdaniem organu, program 60+ jest tak skonstruowany, aby zachęcić pacjentów do kupowania jak najczęściej i jak najwięcej produktów leczniczych i wyrobów medycznych, w tej konkretnej aptece spółki, mimo, iż legitymacje tego programu wydawane i rozdawane są przez inne podmioty. Taka legitymacja jest instrumentem wsparcia sprzedaży apteki, poprzez budowanie przywiązania pacjenta do palcówki, a przez to zwiększenie jej obrotów. Gwarantuje pacjentom zakup wielu leków w specjalnych, niższych cenach, dostęp do bezpłatnej infolinii, możliwość korzystania ze specjalnych zniżek na usługi rehabilitacyjne i opiekę pielęgniarską oraz darmowe opłacanie rachunków w banku.