Reklama
Rozwiń
Reklama

Skarbówka chce poprawić skuteczność kontroli skarbowych

Skarbówka chce weryfikować branże, w których ryzyko nadużyć jest największe, takie jak księgowość i reklama.

Publikacja: 16.02.2015 05:00

Skarbówka chce poprawić skuteczność kontroli skarbowych

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

Według danych Ministerstwa Finansów na 100 tys. przeprowadzonych w 2013 r. kontroli skutecznych było 30 tys. Oznacza to, że ich efektem było wykrycie uszczupleń podatkowych powyżej 1000 zł.

MF chce, by w ciągu czterech lat wskaźnik skuteczności wzrósł z 30 do 70 proc. Podstawą ma być trafne typowanie podmiotów do kontroli na podstawie analizy ryzyka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Opinie Ekonomiczne
USA kontra Chiny: półprzewodniki jako pole bitwy?
Reklama
Reklama