Początkujący przedsiębiorcy będą się mogli dowiedzieć, w jaki sposób uwypuklić swoje mocne strony i wykorzystać szczególne atuty, czyli asy w rękawie. Poznają też techniki prezentowania swojej firmy w ciekawy sposób, który może zainteresować klienta.

Będą również mogli podszkolić się z zarządzania płynnością finansową swojego biznesu, by uniknąć problemów w gospodarowaniu gotówką m.in. ze względu na nieuregulowane faktury. Szkolenie obejmie też  zarządzanie finansami osobistymi. To wszystko przewiduje program bezpłatnych stacjonarnych szkoleń, które chce rozkręcić w tym roku dla swoich klientów Idea Bank, specjalizujący się w obsłudze małych i średnich firm.

Trening i networking

– Wiele nowo powstałych firm upada po dwóch, trzech latach działalności. W połowie roku zaczęliśmy prowadzić treningi biznesowe dla przedsiębiorców dotyczące prowadzenia firmy – wyjaśnia Klaudia Klimkowska z biura PR Idea Banku.

Początkowo treningi odbywały się w formie telefonicznych sesji, ale w listopadzie 2014 r. firma ruszyła ze stacjonarnymi warsztatami w największych miastach Polski, prowadzonymi pod okiem profesjonalnych trenerów biznesu. Pierwsze spotkania odbyły się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Katowicach i Wrocławiu. Zdobywając praktyczne umiejętności, uczestnicy treningów mogli też liczyć na fachowe wsparcie w rozwoju. Na końcu szkolenia przedsiębiorca konsultuje się ze specjalistą, który pomaga sporządzić krótko- i długoterminowy plan biznesowy.

W 2015 r. projekt ma być prowadzony na jeszcze większą skalę. Według planów treningi będą się odbywać raz, dwa razy w tygodniu w największych miastach kraju.

Reklama
Reklama

– Z naszych szkoleń skorzystało już wielu przedsiębiorców, ale to dopiero początek naszej działalności w obszarze edukacji. Chcielibyśmy, aby z treningów dla mikrobiznesu korzystało 1,5 tys. przedsiębiorców miesięcznie – zapowiada Dariusz Makosz, członek zarządu Idea Banku.

Jak zaznacza, projekt zawiera też elementy networkingu – uczy budowania sieci zawodowych kontaktów – co pomoże stworzyć lokalną społeczność biznesową.

– Chcemy, aby była ona platformą wymiany doświadczeń, a nawet nawiązywania współpracy między firmami – dodaje Makosz.

Zdalny savoir-vivre

Projekt Idea Banku nie będzie dla przedsiębiorczych Polaków jedyną okazją zdobycia bezpłatnej wiedzy. Taką możliwość oferuje, i to już od kilku lat, Akademia PARP, która rozwija ofertę e-learningowych szkoleń skierowanych do przedsiębiorców, osób planujących działalność gospodarczą, pracowników firm, zwłaszcza mikro-, małych i średnich. Mogą się tam też szkolić pracownicy dużych przedsiębiorstw.

W grudniu oferta Akademii PARP obejmowała 91 zdalnych kursów, w tym także te na urządzenia mobilne. Poprzez m-learning można się przeszkolić np. z ochrony danych osobowych w marketingu i w rozwoju swojego talentu.

Spośród nowości 2014 r. największą popularnością cieszył się e-kurs „Savoir-vivre w biznesie".

– Wśród szkoleń niezmiennie lokomotywą Akademii PARP jest e-szkolenie „Jak założyć własną firmę" . Tradycyjnie odnotowujemy też fale zainteresowania szkoleniami z VAT po nowelizacjach i tak było również w 2014 roku – wyjaśnia Krzysztof Hejduk z Akademii PARP.

Jak dodaje, w minionym roku z internetowych i mobilnych szkoleń akademii skorzystało ok. 200 tysięcy osób.

Wierzymy w nasze umiejętności prowadzenia firmy

Ponad połowa Polaków jest przekonana  o swoim dobrym  przygotowaniu do biznesu.  Przewyższamy znacząco (o 10 punktów procentowych) unijną średnią, bijąc na głowę Niemców, Włochów,  Francuzów - wykazało najnowsze światowe badanie Global Entrepreneurship Monitor. Co ciekawe, tak  dobra - zwłaszcza wśród mężczyzn-  ocena własnych umiejętności i wiedzy  biznesowej nie zmniejsza obaw przed niepowodzeniem w biznesie. Może jednak zmniejszać chęć Polaków do udziału  w biznesowych kursach i szkoleniach oraz do samokształcenia. Widać to było przy okazji niedawnych zmian regulacji e-handlu. Kilka tygodni przed grudniowym wejściem w życie nowych przepisów nie wiedział o nich co trzeci z e-sklepów.