Oznaczenie produktów: Surowe kary za wprowadzane konsumentów w błąd

Wprowadzanie klientów w błąd obniża zaufanie do gospodarki i reguł obrotu. Przedsiębiorcy oszukujący kupujących muszą się liczyć z sankcjami. Za zmianę daty produkcji lub symbolu identyfikującego produkt grozi kara nawet trzech lat więzienia.

Publikacja: 24.11.2014 06:30

Oznaczenie produktów: Surowe kary za wprowadzane konsumentów w błąd

Foto: 123RF

Koniec roku to czas zwiększonych obrotów i zysków dla wielu firm, w tym przede wszystkim tych działających w branży handlowej. Przedsiębiorcy powinni zadbać nie tylko o to, by sprzedawane przez nich towary miały ważne okresy przydatności, ale także o to, aby były prawidłowo oznaczone. Właściciele firm, którzy tego nie dopilnują, narażają się na surową odpowiedzialność.

Używamy języka polskiego

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki