Nowe szkolenie e-learningowym Akademii PARP „Savoir-vivre w biznesie" uświadamia, że zasady grzeczności wciąż obowiązują. – Stosowanie przyjętych norm ułatwia wszystkim porozumiewanie się i poruszanie w społeczeństwie. Savoir-vivre'u nie należy traktować jak kuli u nogi, która utrudnia odniesienie sukcesu. Właściwe podejście do etykiety biznesowej i zasad dobrego zachowania pomaga zbudować pozytywny wizerunek i zdobyć przewagę konkurencyjną – podpowiada Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.
Podobnie jak pozostałe kursy oferowane w akademii szkolenie „Savoir-vivre w biznesie" skierowane jest do przedstawicieli mikro-, małych i średnich firm oraz osób, które dopiero rozpoczynają przygodę z biznesem, tworząc własne przedsiębiorstwa. Stanowi praktyczny poradnik, jak radzić sobie w życiu zawodowym małej firmy. Zwraca uwagę na najważniejsze i często spotykane problemy z obszaru etykiety biznesowej w kontaktach zawodowych. Szkolenie składa się z ośmiu tzw. modułów (patrz ramka), które dodatkowo podzielone są jeszcze na krótsze lekcje. Każda taka część poprzedzona jest i kończy się testem, co pozwala skonfrontować naszą wiedzę z wymaganiami, którym należałoby sprostać, a następnie ocenić postępy w nauce.
W pierwszych dwóch modułach szkolenia uczestnik poznaje savoir-vivre w realiach firmy. Odkrywa podstawowe normy grzeczności w biznesie, zasady pierwszeństwa, komunikowania się między współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.
– To praktyczny poradnik zachowania w świecie małej firmy, w typowych, ale też trudnych sytuacjach, np. wobec uciążliwych kolegów z pracy – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk. Kolejne części poświęcone są zasadom budowania własnego wizerunku. Chociaż wszyscy wiemy, że pierwsze wrażenie można wywrzeć tylko raz i każdy z nas spotkał się z powiedzeniem: jak cię widzą, tak cię piszą, to w praktyce zdarza się o tym zapominać, a może bagatelizować te stare prawdy. I właśnie trzecia i czwarta część szkolenia to zagadnienia związane z wywieraniem pierwszego wrażenia, umiejętnościami nawiązywania kontaktu, dobierania właściwego stroju, umiejętności przedstawiania się i witania.
Dwa kolejne moduły koncentrują się na sposobie prowadzenia rozmowy i kulturze języka. To kluczowe umiejętności dla skutecznej komunikacji, nawiązywania kontaktu i budowania relacji. Ponadto nie wszyscy wiedzą, że zasady savoir-vivre'u obowiązują także przy korzystaniu z nowych technologii. Dlatego moduł siódmy szkolenia poświęcono na związane z tym tematem zagadnienia, m.in. zasady netykiety (zbiór zasad przyzwoitego zachowania w internecie). W ostatnim, ósmym module można zapoznać się z zasadami przyjmowania gości w firmie oraz organizowania spotkań z klientami poza firmą.
Na koniec warto dodać, że wszystkie e-szkolenia oferowane małym i średnim przedsiębiorstwom są dla nich bezpłatne. Wszystko dlatego, że cały projekt akademii PARP jest finansowany ze środków unijnych. Szkolenia są dostępne na stronie www.akademiaparp.gov.pl.
Osiem części
Szkolenie „Savoir-vivre ?w biznesie" to osiem tzw. modułów, na które składają się: