Grupa reguł na literę D, zawartych w zbiorze Incoterms opracowanym przez Międzynarodową Izbę Handlową w Paryżu, wiąże się z największym zakresem obowiązków po stronie sprzedającego. Są to reguły, które to w rękach eksportera pozostawiają w pełni gestię transportową (prawo i obowiązek zorganizowania transportu) i ubezpieczeniową. To sprzedający bowiem na swój koszt, ale także ryzyko, organizuje transport aż do miejsca wskazanego jako miejsce dostawy ładunku. W grupie tej, biorąc pod uwagę najnowsze wydanie reguł (Incoterms 2010), występują następujące formuły:

- ?DAT (Delivered at terminal),

- ?DAP (Delivered at place),

- ?DDP (Delivered duty paid).

I tylko pierwsza z nich nakłada na przedsiębiorcę, który dostarcza ładunek (sprzedającego), obowiązek jego wyładunku w miejscu docelowym. Tym samym, aby prawidłowo wywiązać się z obowiązku dostarczenia towaru, w określonym w umowie dniu nie tylko musi on zostać dowieziony na teren wskazanego terminalu, ale dodatkowo musi zostać rozładowany ze środka transportu (np. zdjęty z ciężarówki). Jeżeli strony nie umówiły się szczegółowo co do miejsca rozładunku, tylko ogólnie, wskazując na jakiś terminal, sprzedający ma prawo wybrać dogodne dla siebie miejsce na terenie takiego terminalu. Należy wyraźnie podkreślić, że obowiązek dostarczenia rozładowanego produktu oznacza, że to sprzedający ponosi koszt rozładunku i, co istotne, ponosi także ryzyko związane z tym procesem. Innymi słowy, jeżeli towar zostanie uszkodzony właśnie w trakcie wyładunku, to w dalszym ciągu obciąża to jeszcze sprzedającego. Na koniec warto zwrócić uwagę, że w poprzedniej wersji reguł (Incoterms 2000) podobne obowiązki przewidywała formuła DEQ (Delivered ex quay), która jednak ze względu na swoją budowę była ograniczona do transportu morskiego i wiązała się z obowiązkiem wyładowania towaru na portowe nabrzeże. Jeżeli strony nadal stosują transport wodny, a jednocześnie wygodniej byłoby im stosować wersję Incoterms 2010, to warto zastosować zamiast DEQ formułę DAT. Jeżeli natomiast sprzedający nie chce ponosić kosztów i ryzyka rozładunku, a jednocześnie chce zachować gestię transportową i ubezpieczeniową, powinien dążyć do zastosowania w kontrakcie formuły DAP.