Nawet aeroklub weźmie udział w konsultowaniu wysokości stawek opłat lotniskowych. Tak się stanie, jeżeli zarządzający lotniskiem będzie chciał się porozumieć z większą grupą użytkowników portu.
Takie rozwiązanie przewiduje nowelizacja prawa lotniczego, którą w piątek uchwalił Sejm.
Co do zasady zarządca ma konsultować zmianę opłat za korzystanie z jego infrastruktury czy urządzeń z przewoźnikami lotniczymi stale korzystającymi z danego lotniska.
Do grona konsultantów należą ci, którzy korzystają z lotniska regularnie, i ci, co w poprzednim sezonie wykonali na nim minimum dziesięć lotów nieregularnych. Zarządca portu będzie jednak mógł rozszerzyć krąg konsultantów. Po dyskusjach taryfy opłat mają trafić do zatwierdzenia przez prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC), z tym że wymóg ten nie obejmie mniejszych lotnisk, na których rocznie odprawia się poniżej 5 mln pasażerów.
Taryfy ich opłat lotniskowych zostaną przekazane prezesowi ULC tylko do wglądu. Będzie mógł on jednak nakazać zmianę wysokości opłat, jeżeli zostały ustalone z naruszeniem obowiązujących zasad.
etap legislacyjny: trafi do Senatu