Reklama

Wypowiedzenie umowy o pracę: jakie sformułowania mogą obrażać pracownika

W oświadczeniu o rozwiązaniu umowy pracodawca nie powinien używać słów powszechnie uznawanych za obraźliwe. Inaczej zwolniony może wystąpić z roszczeniami z tytułu naruszenia jego dóbr osobistych.

Publikacja: 28.03.2019 05:40

Wypowiedzenie umowy o pracę: jakie sformułowania mogą obrażać pracownika

Foto: Fotolia.com

- Zostałem zwolniony z pracy bez zachowania okresu wypowiedzenia. Jako uzasadnienie tej decyzji pracodawca wskazał m.in., że moje „...niskie kompetencje intelektualne nie pozwalają na dalsze zajmowanie tak prestiżowego stanowiska, w dodatku w tak renomowanej spółce...". W wyniku złożonego przeze mnie odwołania sąd pracy przyznał mi odszkodowanie za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy. Czy ta forma rozstania narusza moje dobre imię jako dobrego pracownika? – pyta czytelnik.

Samo zwolnienie czytelnika nie podważa jego autorytetu jako dobrego, rzetelnego pracownika. Natomiast stwierdzenie dotyczące jego zbyt niskich kompetencji do zajmowania prestiżowego stanowiska mogą naruszać jego godność, tym bardziej, że owa konstatacja nie jest opatrzona żadnymi przykładami.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama