[b]O czym musi poinformować pracodawców kierowca pracujący w kilku firmach?[/b]
Kierowcy pracujący dla kilku przedsiębiorstw transportowych powinni każdemu z nich dostarczać odpowiednie informacje, aby umożliwić pracodawcom odpowiednie zaplanowanie ich pracy zgodnie z art. 20 ust. 3 rozporządzenia nr 561/2006.
Kierowca czytelnika musi zatem przekazać innemu przedsiębiorstwu transportowemu dane o swojej aktywności, aby zaplanować jego zadanie przewozowe w zgodzie z normami prowadzenia pojazdów, przerw i odpoczynków. Po wykonanym zadaniu na rzecz innego przewoźnika szofer powinien także przekazać informacje firmie macierzystej, aby prawidłowo ustalić jego dalszą pracę.
Jeżeli zatem stwierdzone naruszenie (np. skrócenie dziennego odpoczynku) wynikało z tego, że czytelnik nie uwzględnił aktywności kierowcy wykonywanej na rzecz innego podmiotu, odpowie za to firma czytelnika. Gdy przedsiębiorstwo, które własnym pojazdem (zgłoszonym do licencji) wykonuje przewóz na rzecz innego i posługuje się swoim kierowcą, ono odpowiada za wykonywany przewóz drogowy.
Tym samym musi wyposażyć kierowcę w dokumenty określone w art. 87 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=1193B962641B9F460A7FBA193E399662?id=232414]ustawy z 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (DzU z 2007 r. nr 125, poz. 874 ze zm.)[/link] i odpowiada za popełnione przez niego naruszenia podczas przewozu stosownie do art. 10 ust. 3 rozporządzenia nr 561/2006.
[i]Łukasz Bryła jest naczelnikiem Wydziału Postępowań Sądowych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego[/i]