Takie są przynajmniej założenia projektu zmian w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej. Wczoraj pracował nad nim Sejm.
Wnioski o wpis do ewidencji mają być składane w formie elektronicznej, za pośrednictwem specjalnych internetowych formularzy. Osoby nieobeznane z nowymi technologiami nie mają się jednak czego obawiać. Wniosek o wpis wolno będzie złożyć w formie papierowej, tak jak dotychczas.
W nowej ewidencji działalności gospodarczej będzie o wiele więcej informacji niż obecnie. Dziś znajdziemy tam przede wszystkim imię i nazwisko przedsiębiorcy, jego PESEL, adres i przedmiot działalności. Jeśli projekt stanie się prawem, [b]w ewidencji będzie można znaleźć także adres poczty elektronicznej firmy[/b], informacje o tym, czy pozostaje w małżeńskiej wspólności majątkowej, a także informacje dotyczące ogłoszonej ewentualnie upadłości.
Obecnie zasada jest taka, że osoba zamierzająca podjąć działalność gospodarczą musi odwiedzić kilka różnych instytucji, wypełniając po drodze różne formularze.
Co prawda kilka lat temu wprowadzono możliwość zostawienia w urzędzie gminy od razu całego pakietu urzędowych druków. Urząd sam rozsyła dokumenty we właściwe miejsca. Formularzy cały czas jest jednak kilka. Po zmianach ma być jeden.