[b]Nie[/b]. Pracodawca ma obowiązek dostarczyć telepracownikowi sprzęt niezbędny do wykonywania pracy, spełniający określone wymagania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy.

W szczególności sprzęt ten musi zabezpieczać pracownika przed szkodliwym działaniem promieniowania i odpowiadać wymaganiom ergonomii. Niedopuszczalne jest przy tym dostarczanie pracownikom sprzętu, który nie spełnia wymagań dotyczących oceny zgodności (zgodnie z uregulowaniami dotyczącymi certyfikacji).

Na pracodawcy ciąży też obowiązek ubezpieczenia tego sprzętu oraz pokrycia kosztów związanych z jego instalacją, serwisem, eksploatacją i konserwacją.

To on zapewnia telepracownikowi pomoc techniczną i niezbędne szkolenia w zakresie obsługi sprzętu. Taka jest zasada ogólna wyrażona w art. 67[sup]11 [/sup]§ 1 k.p.

Strony mogą się jednak umówić inaczej, przy czym odmienne ustalenia powinny zapaść na piśmie. Pracodawca i telepracownik mogą bowiem w odrębnej umowie określić w szczególności:

zakres ubezpieczenia i zasady wykorzystywania przez telepracownika sprzętu niezbędnego do wykonywania pracy w formie telepracy, stanowiącego własność telepracownika, spełniającego określone wymagania; zasady porozumiewania się pracodawcy z telepracownikiem, w tym sposób potwierdzania obecności na stanowisku pracy; sposób i formę kontroli wykonywania pracy przez telepracownika.

[i]Podstawa prawna:

– art. 67[sup]11[/sup][link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=B5E347C50E4D2860978BAD3D891C7A48?n=1&id=76037&wid=337521] kodeksu pracy (tekst jedn. DzU z 1998 r. nr 21, poz. 94 ze zm.[/link])[/i]