Aktualizacja: 12.07.2025 21:48 Publikacja: 31.05.2021 14:10
Foto: ZUS ma nową strategię. Źródło: WDnet Studio – stock.adobe.com
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zmiany w latach 2021-2025, mają na celu dalsze rozwijanie systemu e-usług, co wpisuje się w strategię e-państwa. Zmiany i usprawnienia, które zamierza wprowadzić ZUS w najbliższych latach są bardzo ambitne i mogą przyczynić się do poprawy funkcjonowania tej instytucji. W planach jest m.in. automatyzacja procesów przyznawania świadczeń emerytalno-rentowych, dzięki czemu świadczeniobiorca ma otrzymać szybciej decyzję o przyznaniu świadczenia i jego wypłatę. ZUS planuje również stworzyć Centralny Rejestr Klientów Zakładu, który ma zapewnić łatwy i szybki dostęp „klientów” do pełnych informacji i ograniczyć konieczność osobistych wizyt w placówce ZUS. Dzięki elektronicznej formie dokumentów nie będzie trzeba już wielokrotnie przekazywać tych samych informacji. Ma to również poprawić dynamikę pracy urzędu, ponieważ obieg dokumentacji wewnętrznej w ZUS odbywa się w formie papierowej.
Akcja upraszczania przepisów to już nie tylko pomysły zespołu Brzoski i rządowe zapowiedzi. To pierwsze gotowe u...
Obowiązująca od piątku ustawa nakłada na deweloperów obowiązek informowania na swojej stronie internetowej poten...
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w domu może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów prawie po...
Zespół deregulacyjny Rafała Brzoski po pierwszym etapie działania ogłasza sukces: około 60 proc. jego propozycji...
Eksperci nie mają wątpliwości: deregulacja to niezwykle ważny proces, jednak ofensywa legislacyjna, którą rząd p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas