Aktualizacja: 20.04.2025 01:29 Publikacja: 31.05.2021 14:10
Foto: ZUS ma nową strategię. Źródło: WDnet Studio – stock.adobe.com
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zmiany w latach 2021-2025, mają na celu dalsze rozwijanie systemu e-usług, co wpisuje się w strategię e-państwa. Zmiany i usprawnienia, które zamierza wprowadzić ZUS w najbliższych latach są bardzo ambitne i mogą przyczynić się do poprawy funkcjonowania tej instytucji. W planach jest m.in. automatyzacja procesów przyznawania świadczeń emerytalno-rentowych, dzięki czemu świadczeniobiorca ma otrzymać szybciej decyzję o przyznaniu świadczenia i jego wypłatę. ZUS planuje również stworzyć Centralny Rejestr Klientów Zakładu, który ma zapewnić łatwy i szybki dostęp „klientów” do pełnych informacji i ograniczyć konieczność osobistych wizyt w placówce ZUS. Dzięki elektronicznej formie dokumentów nie będzie trzeba już wielokrotnie przekazywać tych samych informacji. Ma to również poprawić dynamikę pracy urzędu, ponieważ obieg dokumentacji wewnętrznej w ZUS odbywa się w formie papierowej.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Polityka klimatyczna i rynek energii w Polsce: podstawy prawne, energetyka społeczna. praktyczny proces powołania i rejestracji spółdzielni energetycznych oraz podpisania umowy z OSD
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas