Reklama

Wykorzystanie technologii blockchain w obrocie akcjami

Obserwacja funkcjonowania papierów wartościowych w obecnych realiach gospodarczych prowadzi do wniosku, że potrzeba usprawnienia i zabezpieczenia ich obrotu staje się coraz bardziej doniosła. Akcje spółek niepublicznych występujące wyłącznie w formie dokumentowej zdają się być pewnym anachronizmem w dobie dokonującej się rewolucji cyfrowej. Dynamiczny rozwój nowych technologii doprowadził do powstania rozwiązań, które dezaktualizują tradycyjne formy występowania papierów wartościowych.

Publikacja: 21.09.2018 06:00

Wykorzystanie technologii blockchain w obrocie akcjami

Foto: Adobe Stock

Szczególną uwagę warto poświecić technologii blockchain, która zapewnia bezpieczeństwo transakcji i minimalizuje ryzyko błędu czy manipulacji. Wdrażanie systemu rozrachunkowego opartego o technologię rozproszonego rejestru rozpoczęły już największe giełdy w Kanadzie, Australii czy Hongkongu. O tworzeniu rozwiązań wykorzystujących blockchain poinformowały niedawno również Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie. Tym bardziej zasadne zdaje się być rozważenie możliwości jego zastosowania również na rynku nieregulowanym.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama