Aktualizacja: 14.09.2018 02:00 Publikacja: 14.09.2018 02:00
Foto: Fotolia.com
Przedsiębiorczość rodzinna po prawie trzech dekadach wolnej gospodarki znaczy dla polskiego rynku coraz więcej. W rozmowach prowadzonych w środowiskach bliskich przedsiębiorczości rodzinnej podejmuje się próby zdefiniowania firmy rodzinnej. Polskie ustawodawstwo nie posługuje się jej legalną definicją. Jednolitej definicji nie wypracowała sobie również praktyka gospodarcza. Pokusić się można o przypisanie jej następujących cech jak: posiadanie polskiego kapitału założycielskiego, gdzie czynnik rodzinny decyduje o wartościach organizacyjnych, strategii, wizji i rozwoju firmy; członkowie rodziny posiadają kontrolę (pośrednio lub bezpośrednio) nad firmą oraz zasiadają w organach (zarząd lub rada nadzorcza) lub mają wpływ na wybór członków tych organów.
Rządowy pakiet deregulacyjny ma uprościć życie przedsiębiorcom. Sejmowa opozycja zauważa, że likwiduje niewiele...
Perspektywy opublikowały wyniki kolejnego rankingu programów MBA, czyli studiów kształcących menedżerów. "Złotą...
Współpraca podmiotów państwowych i samorządowych z sektorem prywatnym jest kluczowa dla zwiększenia efektywności...
Pieniądze publiczne powinny poprawiać płace i warunki pracy zatrudnionych – wynika z ogólnoeuropejskiego badania.
Członkowie zarządu będą mogli realnie bronić się w postępowaniach o przeniesienie na nich odpowiedzialności za p...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas