Reklama

Krytyka szefa Orlenu a bojkot jego paliwa - rozmowa z adwokatem Krzysztofem Czyżewskim

Poseł Szłapka musiałby wykazać związek apelu „Nie tankujemy na Orlenie!” z działaniami prezesa Obajtka, a nie pana Obajtka - ocenia Krzysztof Czyżewski , adwokat.

Aktualizacja: 02.03.2021 06:15 Publikacja: 01.03.2021 16:41

Krytyka szefa Orlenu a bojkot jego paliwa - rozmowa z adwokatem Krzysztofem Czyżewskim

Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek

Od kilku dni głośno o twitterowym wpisie posła Adama Szłapki: „Pamiętajcie: nie tankujemy na Orlenie!”. Czy nie wchodzi tu w rachubę naruszenie renomy Orlenu i związanych z tym praw?

Wpis posła Szłapki to jedno zdanie. Nie zawiera wyjaśnienia, konkretnych przyczyn takiego apelu. Tweet ukazał się wprawdzie tuż po tym, jak „GW” opublikowała taśmy z wypowiedziami prezesa Orlenu, ale już w wywiadach poseł wskazuje na szerszy kontekst akcji. Trzeba więc ustalić kontekst wypowiedzi. Jeśli apel to wynik krytycznej oceny przeszłych działań Daniela Obajtka – jeszcze nie prezesa Orlenu – to taka wypowiedź mogłaby być uznana za niedopuszczalną, bo nie miałaby związku z Orlenem. Gdyby zaś Szłapka krytykował prezesa Obajtka lub Orlen, to można by szukać usprawiedliwienia dla apelu posła.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Krzysztof Sikora, Mateusz Mintzberg: Koniec tymczasowości – kontrola inwestycji zagranicznych (FDI) na stałe w Polsce
Reklama
Prawo w firmie
Weszła w życie ustawa zawierająca pierwszy pakiet rozwiązań deregulacyjnych
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Reklama
Reklama
Reklama