Reklama
Rozwiń

Trudne kwalifikowanie telepracy

Zadania można systematycznie wykonywać w domu i w siedzibie pracodawcy. Regularna powtarzalność obowiązków ważniejsza niż ich stałość czy wyłączność. Dzień telepracownika wolno podzielić na aktywność biurową i domową.

Aktualizacja: 21.05.2016 12:45 Publikacja: 21.05.2016 02:00

Jeden dzień wykonywania obowiązków służbowych w domu to za mało, aby uznać to za telepracę

Jeden dzień wykonywania obowiązków służbowych w domu to za mało, aby uznać to za telepracę

Foto: 123RF

Nie każdy rodzaj pracy wymaga, aby wykonywać ją w siedzibie pracodawcy. Uwzględniając charakter wielu profesji oraz postęp technologiczny, coraz powszechniej obowiązki zawodowe świadczymy w domach.

Regularne wykonywanie pracy poza siedzibą zakładu pracy i przesyłanie jej efektów (w szczególności drogą elektroniczną) to konieczne warunki wykonywania pracy w formie telepracy. Do uznania telepracy niezbędne jest to, aby jej charakter i sposób realizacji korespondował z definicją tej formy zawartą w kodeksie pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego