Trudne kwalifikowanie telepracy

Zadania można systematycznie wykonywać w domu i w siedzibie pracodawcy. Regularna powtarzalność obowiązków ważniejsza niż ich stałość czy wyłączność. Dzień telepracownika wolno podzielić na aktywność biurową i domową.

Aktualizacja: 21.05.2016 12:45 Publikacja: 21.05.2016 02:00

Jeden dzień wykonywania obowiązków służbowych w domu to za mało, aby uznać to za telepracę

Jeden dzień wykonywania obowiązków służbowych w domu to za mało, aby uznać to za telepracę

Foto: 123RF

Nie każdy rodzaj pracy wymaga, aby wykonywać ją w siedzibie pracodawcy. Uwzględniając charakter wielu profesji oraz postęp technologiczny, coraz powszechniej obowiązki zawodowe świadczymy w domach.

Regularne wykonywanie pracy poza siedzibą zakładu pracy i przesyłanie jej efektów (w szczególności drogą elektroniczną) to konieczne warunki wykonywania pracy w formie telepracy. Do uznania telepracy niezbędne jest to, aby jej charakter i sposób realizacji korespondował z definicją tej formy zawartą w kodeksie pracy.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego