Reklama

Koniec stanu zagrożenia epidemicznego - co to oznacza dla pracodawców

Stan zagrożenia epidemicznego zostanie odwołany 1 lipca 2023 r. Pracodawcy będą musieli wykonać obowiązki zawieszone na ten okres.

Publikacja: 07.06.2023 10:36

Koniec stanu zagrożenia epidemicznego - co to oznacza dla pracodawców

Foto: Adobe Stock

mat

Jak pisze na łamach "Rzeczpospolitej" Anna Kalinowska, jednym z ważniejszych i pożądanych przez pracodawców skutków odwołania stanu zagrożenia epidemicznego jest powrót do tzw. fikcji doręczania pism wysłanych tradycyjną pocztą. Po odwieszeniu fikcji doręczenia w sytuacji, gdy pracownik celowo nie będzie reagował na awizo, pismo od pracodawcy zostanie uznane za doręczone najpóźniej siódmego dnia od drugiego awizowania.

Od 1 lipca 2023 r. zniknie możliwość wysłania pracownika jednostronnie przez pracodawcę na urlop wypoczynkowy z lat poprzednich w wymiarze do 30 dni w terminie mu narzuconym, bez konieczności uzyskania zgody zatrudnionego i z pominięciem planu urlopów.  Wróci więc obowiązek udzielania urlopu, co do zasady, zgodnie z planem urlopów ustalonym w uzgodnieniu z pracownikami albo bezpośrednio z zatrudnionymi – przy braku planu urlopów. Przymusowe wysłanie pracownika na urlop będzie możliwe wyłącznie:

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama