Reklama
Rozwiń

Kiedy firma może kierować skargę do Sądu Najwyższego

Sąd Najwyższy nie może być traktowany przez przedsiębiorcę jako trzecia instancja.

Publikacja: 20.01.2016 01:00

Sąd Najwyższy

Sąd Najwyższy

Foto: Fotorzepa, Danuta Matłoch

Jeśli sądy I i II instancji nie orzekły po myśli przedsiębiorcy, to nie może się on nastawiać, że jego argumenty zostaną przeanalizowane od nowa po raz trzeci. Tak nie jest.

SN zajmuje się poszczególnymi sprawami tylko w konkretnym zakresie wskazanym w ustawie. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na kilka wskazanych przez ustawodawcę sytuacji, gdy skarga kasacyjna w ogóle nie przysługuje. Dotyczy to przypadków, gdy wartość przedmiotu zaskarżenia jest niższa niż 50 tys. zł, zaś w sprawach z prawa pracy i ubezpieczeń społecznych – niższa niż 10 tys. zł (ograniczenie to nie dotyczy spraw o przyznanie i wstrzymanie emerytury lub renty oraz objęcie obowiązkiem ubezpieczenia społecznego).

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego