Reklama

Polityka firmy wobec korzystania pracowników z mediów społecznościowych

Coraz częściej treści publikowane przez pracowników, nawet na prywatnych profilach czy forach internetowych, stają się przyczyną nakładania kar porządkowych, a nawet prowadzą do rozwiązania umowy.

Aktualizacja: 25.12.2015 09:24 Publikacja: 25.12.2015 07:31

Polityka firmy wobec korzystania pracowników z mediów społecznościowych

Foto: 123RF

Czy można wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę z powodu informacji, jakie zamieszcza na swoim prywatnym profilu w mediach społecznościowych? Czy można ukarać karą porządkową osobę, która umieszcza w internecie nieprawdziwe informacje na temat pracodawcy? Spory, których podstawą jest aktywność pracowników w internecie, stają się codziennością w polskich sądach.

Redaktor naczelna radia opublikowała na swoim prywatnym profilu na Facebooku opinię dotyczącą obowiązku szkolnego dla sześciolatków. W wyniku kontrowersyjnego wpisu zarząd radia zakończył z nią współpracę, podając jako powód rozwiązania umowy o pracę utratę zaufania. Spółka argumentowała, że opublikowany wpis narusza obowiązki wynikające z umowy o pracę oraz obowiązujące w firmie regulacje wewnętrzne i normy etyczne.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama