Polityka firmy wobec korzystania pracowników z mediów społecznościowych

Coraz częściej treści publikowane przez pracowników, nawet na prywatnych profilach czy forach internetowych, stają się przyczyną nakładania kar porządkowych, a nawet prowadzą do rozwiązania umowy.

Aktualizacja: 25.12.2015 09:24 Publikacja: 25.12.2015 07:31

Polityka firmy wobec korzystania pracowników z mediów społecznościowych

Foto: 123RF

Czy można wypowiedzieć pracownikowi umowę o pracę z powodu informacji, jakie zamieszcza na swoim prywatnym profilu w mediach społecznościowych? Czy można ukarać karą porządkową osobę, która umieszcza w internecie nieprawdziwe informacje na temat pracodawcy? Spory, których podstawą jest aktywność pracowników w internecie, stają się codziennością w polskich sądach.

Redaktor naczelna radia opublikowała na swoim prywatnym profilu na Facebooku opinię dotyczącą obowiązku szkolnego dla sześciolatków. W wyniku kontrowersyjnego wpisu zarząd radia zakończył z nią współpracę, podając jako powód rozwiązania umowy o pracę utratę zaufania. Spółka argumentowała, że opublikowany wpis narusza obowiązki wynikające z umowy o pracę oraz obowiązujące w firmie regulacje wewnętrzne i normy etyczne.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama