Reklama

Koniec kadencji rzecznika MŚP. Jaki jest jego dorobek po sześciu latach?

Sześcioletnia kadencja rzecznika małych i średnich przedsiębiorców dobiega końca. Jak swój dorobek ocenia on sam, a jak przedsiębiorcy? Co można uznać za sukces, a co było największą porażką rzecznika MŚP?

Publikacja: 20.06.2024 19:51

Adam Abramowicz, rzecznik MŚP

Adam Abramowicz, rzecznik MŚP

Foto: Fot. mat. pras.

— Zbudowanie urzędu, który jest rzeczywiście niezależnym organem ochrony prawa, oparł się naciskom politycznym, działa na rzecz przedsiębiorców oraz ma wsparcie i zaufanie tego środowiska — w ten sposób Adam Abramowicz, rzecznik małych i średnich przedsiębiorców odpowiedział na pytanie o najważniejszy sukces upływającej lada dzień kadencji.

Gros spraw, w których interweniował rzecznik MŚP, dotyczyło kontroli skarbowych (np. związanych z tzw. karuzelami VAT-owskimi), sporów z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych (na tle wysokości odprowadzonych składek i kwestionowania prawa do zasiłku) czy Polskim Funduszem Rozwoju (dotyczących dotacji z tarcz antycovidowych).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama
Reklama