Fundusze unijne: kiedy VAT do kosztów kwalifikowanych

Obciążenia, które wynikają z VAT, mogą zostać uznane za tzw. koszt kwalifikowany tylko wówczas, gdy przedsiębiorca lub inny podmiot realizujący projekt unijny nie ma żadnej prawnej możliwości jego odzyskania.

Publikacja: 25.11.2015 02:00

Fundusze unijne: kiedy VAT do kosztów kwalifikowanych

Foto: 123RF

Przedsiębiorca, który szykuje się do pozyskania unijnego dofinansowania, wielokrotnie spotka się z pojęciem kosztów kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Właściwie na każdy projekt składają się bowiem wydatki, które za takie wolno uznać, i te, które w żadnym razie nie mogą być współfinansowane z funduszy unijnych (środków pomocy publicznej lub pomocy de minimis) i należy je w 100 procentach sfinansować z tzw. wkładu własnego (oszczędności, pożyczki, kredytu).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Dostawa leków na innych i racjonalnych zasadach
Prawo w firmie
Legislacja gospodarcza w stylu słabej drużyny futbolowej
Prawo w firmie
"Rzeczpospolita" znów liderem w kwestii własności intelektualnej
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?