Reklama
Rozwiń
Reklama

Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką

14 400 zł to cena zaufania w przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych. Tyle można sprzedać przeciętnemu polskiemu mikro przedsiębiorcy z odroczonym terminem płatności bez obawy, że nie zapłaci.

Publikacja: 17.07.2025 14:15

Zaufanie w biznesie ma swoją cenę. Niestety, niezbyt wysoką

Foto: Adobe Stock

Krajowy Rejestr Długów postanowił policzyć jaka wysokość limitu kupieckiego dla jednoosobowych działalności gospodarczych powinna być bezpieczna dla sprzedawcy. Wartość ta została policzona dla całego kraju, wszystkich województw oraz najważniejszych branż. Do ich wyznaczenia użyto modelu statystycznego stosowanego w przypadku przedsiębiorstw, które nie składają sprawozdań finansowych, bo  JDG nie mają obowiązku ich publikacji. Punktem wyjścia była analiza wiarygodności płatniczej, a pod uwagę były brane także dane pochodzące z szeregu źródeł. M.in. takie czynniki, jak forma prawna, czas prowadzenia działalności, historia płatnicza czy zapis współpracy z wierzycielami.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama