Reklama

Jak rekompensować dodatkową pracę, gdy inni wypoczywają

Jakakolwiek praca w dniach wolnych bez zmniejszenia liczby faktycznych dni aktywności prowadzi do naruszenia podstawowej zasady, aby zachować pięciodniową średnią tygodniową. Takie przekroczenia trzeba zrekompensować.

Aktualizacja: 11.06.2015 09:55 Publikacja: 11.06.2015 05:30

Jak rekompensować dodatkową pracę, gdy inni wypoczywają

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier

Pracownik pracuje w systemie zmianowym przewidującym trzy zmiany od 6 do 14, od 14 do 22 i od 22 do 6. Praca odbywa się od poniedziałku do piątku (wszystkie soboty i niedziele są wolne). W tygodniu pracował na trzecią zmianę (22–6). Polecono mu świadczenie dodatkowej pracy w sobotę od 20 do 7 w niedzielę. Jak tę pracę należy rozliczyć? Czy powinniśmy udzielić za nią jednego czy dwóch dni wolnych? Czy poza dniami wolnymi pracownikowi jeszcze coś przysługuje? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Prawo w firmie
Spór o zabiegi poprawiające urodę. Rzecznik MŚP w obronie branży beauty
Materiał Promocyjny
Kameralna. Niska zabudowa, wysoki standard myślenia o przestrzeni
Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama