Reklama
Rozwiń

Firmowe szyldy i reklamy trzeba dostosować do nowych reguł

Przedsiębiorca, który umieścił tablicę reklamową niezgodnie z uchwałą gminną, zapłaci karę pieniężną.

Publikacja: 13.05.2015 05:50

Firmowe szyldy i reklamy trzeba dostosować do nowych reguł

Foto: ROL

W parlamencie zaakceptowano ostateczną wersję ustawy krajobrazowej. Można więc przyjąć, że przedsiębiorcom pozostaje tylko czekać na moment, aż wejdzie ona w życie. Zawarte w niej regulacje wprowadzają sporo zmian w dotychczasowym prawie – przede wszystkim związanym z planowaniem przestrzennym. Oczywiste jest, że skutki tych regulacji w znacznym stopniu odnoszą się także do przedsiębiorców. Dlatego warto przeanalizować niektóre zmiany.

Po pierwsze, do ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wprowadzono tzw. opłatę reklamową. Może być ona wprowadzona przez radę gminy i dotyczyć posiadania tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych. Ma być pobierana od właścicieli nieruchomości, użytkowników wieczystych, a także posiadaczy samoistnych gruntów. Opłata ta składać się będzie z części stałej i zmiennej; część stała ma zryczałtowaną wysokość niezależną od pola powierzchni reklamowej lub urządzenia, a część zmienna zależeć będzie od tych wielkości. Stawka części stałej opłaty reklamowej nie może przekroczyć 2,5 zł dziennie, a stawka części zmiennej – 0,2 zł od 1 mkw. powierzchni tablicy.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego