Rozdzielenie zadań, a pozorność likwidacji stanowiska

Rozdzielenie zadań przypisanych do zlikwidowanego stanowiska między pracowników pozostających w zatrudnieniu nie przesądza o tym, że likwidacja była pozorna, a wypowiedzenie umowy – niezasadne. Pracodawca ma prawo zmniejszyć zatrudnienie i racjonalizować koszty przez likwidację stanowisk oraz inaczej rozdzielić związane z nim zadania.

Publikacja: 10.02.2015 04:40

Rozdzielenie zadań, a pozorność likwidacji stanowiska

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 3 września 2013 r. (I PK 41/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki