Reklama
Rozwiń

Rozdzielenie zadań, a pozorność likwidacji stanowiska

Rozdzielenie zadań przypisanych do zlikwidowanego stanowiska między pracowników pozostających w zatrudnieniu nie przesądza o tym, że likwidacja była pozorna, a wypowiedzenie umowy – niezasadne. Pracodawca ma prawo zmniejszyć zatrudnienie i racjonalizować koszty przez likwidację stanowisk oraz inaczej rozdzielić związane z nim zadania.

Publikacja: 10.02.2015 04:40

Rozdzielenie zadań, a pozorność likwidacji stanowiska

Foto: www.sxc.hu

Takie stanowisko zajął Sąd Najwyższy w wyroku z 3 września 2013 r. (I PK 41/13).

Stan faktyczny

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Prawo w firmie
Deregulacja idzie pełną parą. Co już jest gotowe, co czeka w kolejce
Prawo w firmie
Adam Zakrzewski: Zmiany, na które czekał rynek mieszkaniowy
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Reklama
Reklama