Sprzedawcy nie wolno odmówić sprzedaży towaru klientowi

Sprzedawcy nie wolno odmówić sprzedaży towaru.

Publikacja: 08.12.2014 02:00

Prowadzę niewielki sklep ze sprzętem RTV i AGD. Ostatnio jeden z klientów zrobił mi awanturę, chciał kupić odkurzacz, który chwilę wcześniej zarezerwował inny klient. Odkurzacz był w atrakcyjnej cenie, stąd takie zainteresowanie. Ponieważ tego dnia w sklepie był duży ruch, zarezerwowałem odkurzacz dla poprzedniego klienta, ale nie umieściłem o tym informacji na towarze. Kolejny klient nim zainteresowany twierdził, że albo mu go sprzedam, albo dopilnuje, abym został ukarany grzywną. Czy coś mi grozi? – pyta czytelnik.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki