Reklama

Tarcza antykryzysowa: Jakie porozumienie, takie wsparcie

Raz zawarte porozumienie o przestoju ekonomicznym lub obniżeniu etatów, na podstawie którego wypłacane jest dofinansowanie z tarczy, nie może być – zdaniem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – zmieniane.

Publikacja: 06.05.2020 17:15

Tarcza antykryzysowa: Jakie porozumienie, takie wsparcie

Foto: Adobe Stock

- Czy pracodawca może wprowadzić zarówno przestój i jednocześnie obniżony wymiar czasu pracy na podstawie tzw. tarczy antykryzysowej?

Zgodnie z art. 15g ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (tekst jedn. DzU poz. 374 ze zm.) pracodawca, u którego wystąpił spadek obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia Covid-19, może zwrócić się z wnioskiem o przyznanie świadczeń na rzecz ochrony miejsc pracy, tj. o wypłatę ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych świadczeń na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników objętych przestojem ekonomicznym albo obniżonym wymiarem czasu pracy, w następstwie wystąpienia Covid-19, na zasadach określonych w ust. 7 i 10. Dotyczy to:

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Prawo w firmie
AI Act. Zaczęła obowiązywać jedna z najbardziej kontrowersyjnych części rozporządzenia
Prawo w firmie
Nowa ustawa sankcyjna nie pozwoli spryciarzom na zakazany handel z Rosji
Reklama
Reklama
Reklama