Projekt „Zwiększenie innowacyjności sektora MŚP” realizowany był na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości przez konsorcjum firm: Duński Instytut Technologiczny, Firmę 2000 oraz Policy & Action Group Uniconsult. – Cieszył się bardzo dużą popularnością, przeszkoliło się ponad 3300 dyrektorów, właścicieli firm, członków zarządu, pracowników z branży elektromaszynowej, z firm produkujących instrumenty medyczne, z firm przetwarzających odpady i produkujących artykuły spożywcze – mówi Anna Zakrzewska, specjalistka ds. promocji i public relations z Firmy 2000 sp. z o.o. Projekt miał przygotować przedsiębiorców do wprowadzenia innowacji we własnej firmie. Do tej pory tak duże projekty szkoleniowe poświęcone zarządzaniu innowacjami nie były przygotowywane z myślą o małych i średnich firmach.

Projekt „Zwiększenie innowacyjności sektora MŚP” miał się przyczynić do podnoszenia świadomości i wiedzy z zakresu identyfikacji, pozyskiwania, wdrażania oraz zarządzania innowacjami wśród kadr MMŚP (mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw). Wykwalifikowani trenerzy starali się uświadomić przedsiębiorcom, że innowacyjność firmy niekoniecznie musi oznaczać ponoszenie przez nią dużych nakładów finansowych, ponieważ są inne źródła współfinansowania czy wsparcia działalności innowacyjnej, z których przedsiębiorstwa powinny się nauczyć korzystać. Zajęcia, które były zorganizowane we wszystkich województwach, dotyczyły głównie dwóch tematów: „Ochrony i znaczenia własności intelektualnej” oraz „Planowania i zarządzania innowacjami”.

– Ponad 96 procent uczestników powiedziało, że udział w projekcie przyniósł im wiele korzyści i że trzeba kontynuować tego typu działania.

W badaniu bardzo pozytywnie ocenili poziom przygotowania wykładowców do szkoleń, podkreślając ich profesjonalizm, szeroki zakres wiedzy oraz umiejętność komunikacji z grupą szkoleniową – dodaje Zakrzewska.