Reklama
Rozwiń

Praca zdalna w czasach koronawirusa - wskazówki Państwowej Inspekcji Pracy

Specustawa jest skonstruowana bardzo ogólnie, nowe przepisy wymagają więc dodatkowych interpretacji. Poniżej publikujemy przygotowane przez PIP odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Aktualizacja: 13.03.2020 07:24 Publikacja: 13.03.2020 07:03

Praca zdalna w czasach koronawirusa - wskazówki Państwowej Inspekcji Pracy

Foto: Adobe Stock

W jakiej formie pracodawca ma powierzyć pracownikowi pracę zdalną – ustnie czy pisemnie?

Państwowa Inspekcja Pracy: Specustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych nie wskazuje formy polecenia pracy zdalnej. W konsekwencji należałoby uznać, że takie polecenie może zostać wydane w dowolnej formie, również ustnie. W interesie obu stron stosunku pracy (pracownika i pracodawcy) byłoby jednak potwierdzenie faktu polecenia pracy zdalnej (np. pismo skierowane do pracownika, służbowy e-mail).

Pozostało jeszcze 86% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Prawo w firmie
40 proc. opłat za mieszkanie w kosztach biznesu? Jest to możliwe
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Prawo w firmie
Deregulacja po 100 dniach: rząd przyjął większość postulatów zespołu Brzoski
Prawo w firmie
Ofensywa deregulacyjna zdenerwowała biznes. „Trudno to wszystko śledzić”
Prawo w firmie
Prezes Urzędu Zamówień Publicznych z nowym zadaniem
Prawo w firmie
Jak odejść ze związku zawodowego