Praca zdalna w czasach koronawirusa - wskazówki Państwowej Inspekcji Pracy

Specustawa jest skonstruowana bardzo ogólnie, nowe przepisy wymagają więc dodatkowych interpretacji. Poniżej publikujemy przygotowane przez PIP odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania.

Aktualizacja: 13.03.2020 07:24 Publikacja: 13.03.2020 07:03

Praca zdalna w czasach koronawirusa - wskazówki Państwowej Inspekcji Pracy

Foto: Adobe Stock

W jakiej formie pracodawca ma powierzyć pracownikowi pracę zdalną – ustnie czy pisemnie?

Państwowa Inspekcja Pracy: Specustawa o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem Covid-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych nie wskazuje formy polecenia pracy zdalnej. W konsekwencji należałoby uznać, że takie polecenie może zostać wydane w dowolnej formie, również ustnie. W interesie obu stron stosunku pracy (pracownika i pracodawcy) byłoby jednak potwierdzenie faktu polecenia pracy zdalnej (np. pismo skierowane do pracownika, służbowy e-mail).

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Prawo w firmie
Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
Prawo w firmie
EUDR nabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Co zakłada unijna regulacja?
Prawo w firmie
Komisja Europejska zaskarżyła Polskę do TSUE. Chodzi o minimalny podatek dochodowy
Prawo w firmie
Należyta staranność to nie bat na przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo w firmie
Czy kupowanie fałszywych opinii w internecie da korzyści podatkowe?