Tak

Zgodnie z art. 2. ust. 1 ustawy z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Przy czym dla zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. W sytuacji opisanej przez czytelnika, w chwili, gdy klient zjawia się po odbiór towaru w sklepie internetowym, klient i czytelnik wykonują umowę już zawartą przez Internet – np. kilka dni wcześniej. Tak więc termin dziesięciodniowy uprawniający do odstąpienia od umowy biegnie od dnia złożenia oświadczenia woli w zakresie kupna-sprzedaży w formie elektronicznej w taki sposób, aby adresat mógł się z nim zapoznać. Forma odbioru towaru nie wpływa na uprawnienie do odstąpienia od umowy.

Podstawa prawna: art. 2 ust. 1 i art. 7 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (DzU z 2000 r. nr 22 poz. 271 ze zm.).

Renata Sobolewska, partner zarządzający w Kancelarii Chłopecki Sobolewska i Wspólnicy