Salony fryzjerskie w czasie koronawirusa: trzeba spełnić warunki, by przyjmować klientów

Mierzenie temperatury pracownikom salonu, co najmniej 2-metrowy dystans między klientami, żadnych poczęstunków, zakaz wyjmowania telefonów komórkowych - to tylko niektóre wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego dla funkcjonowania salonów fryzjerskich w czasie epidemii koronawirusa. Fryzjerzy powinni je wdrożyć, jeśli chcą znów przyjmować klientów od 18 maja.

Aktualizacja: 14.05.2020 11:45 Publikacja: 14.05.2020 10:42

Salony fryzjerskie w czasie koronawirusa: trzeba spełnić warunki, by przyjmować klientów

Foto: Adobe Stock

dgk

Wdrożenie zaleceń GIS ma minimalizować ryzyko zakażenia pracowników i klientów salonu fryzjerskiego.

Wytyczne podzielono na cztery części dotyczące: bezpieczeństwa pracowników i klientów salonu, bezpieczeństwa w salonie, procedur zapobiegawczych w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem pracownika oraz procedur postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia u klienta. Jest też załącznik dotyczący m.in. organizacji salonu i  zachowania dystansu.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki