Telepraca - czy musi być unormowana w porozumieniu lub regulaminie

Każdy pracownik, który pracuje w warunkach pozwalających na pracę zdalną, może wnioskować do szefa o zgodę na telepracę. Nie ma znaczenia, że firmowe przepisy milczą na ten temat.

Publikacja: 04.04.2019 06:40

Telepraca - czy musi być unormowana w porozumieniu lub regulaminie

Foto: 123RF

- Do tej pory nasi pracownicy nie wykonywali pracy w domach. Teraz kilkoro z nich pyta o taką możliwość. Czy przy pracy polegającej na wykonywaniu pewnych zadań za pomocą komputerów można ustalić jej wykonywanie w domach zatrudnionych osób, czy trzeba wypełnić jakieś dodatkowe procedury? – pyta czytelnik.

Od niedawna telepraca – bo o takiej formie świadczenia pracy mowa w tym przypadku – może być stosowana bez konieczności zawarcia porozumienia z organizacjami związkowymi lub wydania regulaminu przez pracodawcę. Wystarczy, że pracownik złoży wniosek o umożliwienie mu wykonywania pracy w ten sposób.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo w firmie
Rządowa deregulacja w Sejmie. Szybkie tempo prac i krytyka opozycji
Prawo w firmie
Najlepsze studia MBA w Polsce. Wyniki rankingu Perspektywy 2025
Prawo w firmie
Dialog między zamawiającymi a wykonawcami to priorytet. Debata "Rzeczpospolitej"
Prawo w firmie
Układy zbiorowe. Jest dobry sposób na ich upowszechnienie
Prawo w firmie
Przełomowy wyrok TSUE w sprawie odpowiedzialności zarządu za podatki spółki