Reklama
Rozwiń
Reklama

Telepraca - czy musi być unormowana w porozumieniu lub regulaminie

Każdy pracownik, który pracuje w warunkach pozwalających na pracę zdalną, może wnioskować do szefa o zgodę na telepracę. Nie ma znaczenia, że firmowe przepisy milczą na ten temat.

Publikacja: 04.04.2019 06:40

Telepraca - czy musi być unormowana w porozumieniu lub regulaminie

Foto: 123RF

- Do tej pory nasi pracownicy nie wykonywali pracy w domach. Teraz kilkoro z nich pyta o taką możliwość. Czy przy pracy polegającej na wykonywaniu pewnych zadań za pomocą komputerów można ustalić jej wykonywanie w domach zatrudnionych osób, czy trzeba wypełnić jakieś dodatkowe procedury? – pyta czytelnik.

Od niedawna telepraca – bo o takiej formie świadczenia pracy mowa w tym przypadku – może być stosowana bez konieczności zawarcia porozumienia z organizacjami związkowymi lub wydania regulaminu przez pracodawcę. Wystarczy, że pracownik złoży wniosek o umożliwienie mu wykonywania pracy w ten sposób.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo w firmie
Ministerstwo chce dać więcej swobody biegłym rewidentom i firmom audytorskim
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Prawo w firmie
Fundacje rodzinne: projekt poprawiony, ale wciąż daleki od postulatów biznesu i ekspertów
Prawo w firmie
Zamówienia publiczne nie dla firm z Chin czy Turcji. Nowe prawo już obowiązuje
Prawo w firmie
Więcej zamówień z wolnej ręki. Zmiany w zamówieniach publicznych
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Prawo w firmie
Czy skargę do sądu na decyzję skarbówki można złożyć przez e-Doręczenia?
Reklama
Reklama