Reklama
Rozwiń
Reklama

Jak ująć w kosztach odpis na zfśs

Odpis na zfśs dotyczy całego roku, więc co do zasady rozlicza się go w czasie za pomocą czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Jednorazowe ujęcie jest możliwe, jeżeli jednostka uzna, że jego kwota nie jest istotna.

Publikacja: 15.03.2017 05:40

Foto: 123RF

- W związku z dynamicznym rozwojem spółki, zatrudnienie na 1 stycznia 2017 roku wzrosło do 56 etatów. Zarząd zastanawia się czy po zmianie przepisów w zakresie tworzenia zfśs spółka musi dokonać odpisu na ten fundusz. Spółka nie tworzyła funduszu w latach poprzednich, ponieważ zatrudnienie z przeliczeniu na pełne etaty nie przekraczało 20 pracowników. W jaki sposób poprawnie ewidencjonować transakcje związane z jego funkcjonowaniem? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Rachunkowość
Jak rozliczyć wsparcie finansowe działalności rolniczej
Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Reklama
Reklama