Jak ująć w kosztach odpis na zfśs

Odpis na zfśs dotyczy całego roku, więc co do zasady rozlicza się go w czasie za pomocą czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Jednorazowe ujęcie jest możliwe, jeżeli jednostka uzna, że jego kwota nie jest istotna.

Publikacja: 15.03.2017 05:40

Foto: 123RF

- W związku z dynamicznym rozwojem spółki, zatrudnienie na 1 stycznia 2017 roku wzrosło do 56 etatów. Zarząd zastanawia się czy po zmianie przepisów w zakresie tworzenia zfśs spółka musi dokonać odpisu na ten fundusz. Spółka nie tworzyła funduszu w latach poprzednich, ponieważ zatrudnienie z przeliczeniu na pełne etaty nie przekraczało 20 pracowników. W jaki sposób poprawnie ewidencjonować transakcje związane z jego funkcjonowaniem? – pyta czytelnik.

Pozostało 93% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Pieniądze od banku za wyrobienie karty kredytowej
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Rachunkowość
Wielkie firmy nie interesują się nowym systemem fakturowania
Rachunkowość
Obowiązkowy KSeF, czyli e-faktury dla skarbówki
Materiał Promocyjny
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!
Rachunkowość
Audyt: ocena systemu kontroli jest odrębną usługą