Reklama

Jak ująć w kosztach odpis na zfśs

Odpis na zfśs dotyczy całego roku, więc co do zasady rozlicza się go w czasie za pomocą czynnych rozliczeń międzyokresowych kosztów. Jednorazowe ujęcie jest możliwe, jeżeli jednostka uzna, że jego kwota nie jest istotna.

Publikacja: 15.03.2017 05:40

Foto: 123RF

- W związku z dynamicznym rozwojem spółki, zatrudnienie na 1 stycznia 2017 roku wzrosło do 56 etatów. Zarząd zastanawia się czy po zmianie przepisów w zakresie tworzenia zfśs spółka musi dokonać odpisu na ten fundusz. Spółka nie tworzyła funduszu w latach poprzednich, ponieważ zatrudnienie z przeliczeniu na pełne etaty nie przekraczało 20 pracowników. W jaki sposób poprawnie ewidencjonować transakcje związane z jego funkcjonowaniem? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć
Reklama
Reklama
Reklama