Reklama
Rozwiń

Jak księgować i rozliczać bony handlowe dla klientów

Samo wydanie bonu jednego przeznaczenia konsumentowi jest ujmowane tylko pozabilansowo. Dopiero realizacja kuponu będzie wykazana na kontach sprzedaży towarów lub usług, w korespondencji z rozrachunkami.

Publikacja: 13.03.2019 05:30

Jak księgować i rozliczać bony handlowe dla klientów

Foto: Adobe Stock

Celem coraz bardziej popularnych w obrocie gospodarczym bonów handlowych (bonów na towary lub usługi), emitowanych przez przedsiębiorstwa, jest promocja określonych towarów lub usług, mająca na celu wzrost przychodów z ich sprzedaży. Tego typu narzędzia finansowe ułatwiają proces płatności, a poprzez kreowanie lojalności klientów wpływają na rozwój rynku dla danego asorty mentu dóbr.

Czytaj też: Bony towarowe i usługowe - zmiana zasad opodatkowania podatkiem VAT

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Rachunkowość
WSKAŻNIKI I STAWKI. 1-7 czerwca 2025.
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Rachunkowość
KSeF będzie wciąż dopuszczał faktury papierowe. Jest projekt ustawy
Rachunkowość
Nadchodzi rewolucja dla firm. Resort finansów pokazał „mapę drogową”
Rachunkowość
Sztuczna inteligencja nie zastąpi księgowych
Rachunkowość
Testy systemu e-Faktur czas zacząć