Aktualizacja: 09.09.2024 06:29 Publikacja: 09.09.2024 04:30
Problemów w europejskiej motoryzacji przysparzają elektryki, których klienci nie chcą kupować
Foto: Adobe Stock
Rosnące problemy z przestawianiem się europejskiego przemysłu motoryzacyjnego na elektromobilność boleśnie uderzą w polskich dostawców podzespołów i komponentów do produkcji samochodów. Groźne w skutkach mogą okazać się zwłaszcza kłopoty producentów samochodów w Niemczech, do których trafia przeszło jedna trzecia produkowanych w Polsce części i akcesoriów.
Jak podało Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), w pierwszym półroczu 2024 r., mimo jeszcze ogólnie rosnącej produkcji, zwiększyła się liczba firm notujących jej spadki. – Przewidywania dla drugiej połowy 2024 r. są pesymistyczne: połowa producentów spodziewa się wzrostu produkcji, gdy prawie jedna piąta przewiduje spadki. Problemy dodatkowo pogłębia niska rentowność sektora, a rosnące koszty uniemożliwiają stabilizację finansową przedsiębiorstw – informuje SDCM.
Już tylko nieco ponad tydzień mają na złożenie wniosku w PARP przedsiębiorcy, którzy chcieliby uzyskać wsparcie z Funduszy Europejskich w podboju rynków zagranicznych. – To interesujące źródło finansowania i dobra okazja – zachęcają ekspertki.
Nasz kraj zajmuje trzecie miejsce w Europie i dziewiąte na świecie pod względem narażenia na ataki ze strony organizacji cyberprzestępczych sponsorowanych przez obce państwa, głównie Rosję – wynika z najnowszego raportu Microsoftu.
Rodzime firmy nie potrzebują zaawansowanych narzędzi sztucznej inteligencji, a wystarczy im prosta automatyzacja – wynika z badań, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Niechęć wobec tej technologii narasta.
Pomysł stworzenia funduszu innowacji pod egidą resortu obrony i mocne zaangażowanie armii w rozwój technologii sztucznej inteligencji to kierunki, które zdaniem ekspertów mogłyby zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Jest jednak „ale”.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Wzrost aktywności akwizycyjnej w Europie powinien przełożyć się na zainteresowani polskimi firmami IT.
Baterie samochodów elektrycznych wytrzymują dłużej, niż oczekiwano – pokazuje to ocena ponad 7 000 elektryków. Statystycznie są bez usterek po przejechaniu 300 000 km.
Zaczęło się od innowacyjnego pomysłu. Teraz Volkswagen testuje pierwsze elektryczne traktory dla nowoczesnego rolnictwa w afrykańskiej Rwandzie.
Sektor moto w Europie jest pogrążony w kryzysie, na to nakłada się ofensywa chińskich producentów. Co to oznacza dla polskiego biznesu?
Marną sytuację przewoźników drogowych potwierdzają statystyki sprzedaży opon, na które zapotrzebowanie cały czas maleje. Na szczęście spadki wyhamowują.
Rośnie zadłużenie miast, a uzależniony od rządowych dopłat rynek autobusów elektrycznych jest bardzo niestabilny, co zniechęca firmy przewozowe do inwestycji w tego rodzaju tabor.
Po tym jak założyciel firmy Streetscooter sprzedał prawa do elektrycznego samochodu dostawczego niemieckiej poczcie miał nastąpić wielki powrót tej niemieckiej marki. Tak się jednak nie stało, a teraz następuje kolejny nieoczekiwany zwrot akcji. W obliczu bankructwa produkcja ma zostać przeniesiona do Tajlandii.
Toczą się negocjacje z partnerem chińskim, firmą Geely. Jeśli dojdziemy do porozumienia, będziemy budować fabrykę i produkować w Polsce samochody elektryczne – mówi Jakub Jaworowski, minister aktywów państwowych.
O godzinie 19:00, rozpocznie się cyfrowa premiera nowego modelu Skody. To elektryczny SUV Elroq, którego będzie można zobaczyć w Salonie Online. Skoda stawia na nowy rodzaj polskiej premiery auta, którego można zobaczyć bez konieczności wychodzenia z domu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas