Relacja mistrz–uczeń w realiach XXI wieku, czyli rozwój przez mentoring

Prawie co czwarta firma i ponad jedna trzecia dużych uczelni w Polsce sięga po programy mentoringowe.

Publikacja: 14.10.2024 05:03

Relacja mistrz–uczeń w realiach XXI wieku, czyli rozwój przez mentoring

Foto: Adobe Stock

– Mentoring od lat jest moją ulubioną metodą rozwojową – przyznaje Małgorzata Gryz, wiceprezeska platformy Strong Women in IT, która swoją przygodę z mentoringiem, nawiązującym do znanej od wieków relacji mistrz–uczeń, rozpoczęła przed 23 laty. Najpierw jako „podopieczna”, czyli mentee, ale od 15 lat realizuje się jako mentorka, zarówno w ramach Strong Women in IT, jak i w globalnej organizacji Vital Voices. Jak ocenia Małgorzata Gryz, kobiety znacznie chętniej niż kiedyś sięgają dzisiaj po proces mentoringu, budując dzięki temu swoją samoocenę i świadomość talentu, a także poszerzając horyzonty biznesowe, technologiczne i przywódcze.

Pozostało 90% artykułu

Wiedza dla profesjonalistów w nowym PRO.RP.PL

Zyskaj dostęp do najnowszych raportów, analiz, orzeczeń, prognoz i komentarzy niezbędnych w Twojej codziennej pracy, przygotowanych przez ekspertów Rzeczpospolitej.
Raporty ekonomiczne
Rośnie wiara w cięcie stóp w I połowie 2025 roku
Raporty ekonomiczne
Szefowie pesymistycznie oceniają perspektywy swoich firm i branż. Czy planują zatrudniać?
Raporty ekonomiczne
Jak wygląda rynek pracy top menedżerów? Ożywienie i stagnacja jednocześnie
Raporty ekonomiczne
Firmy w Polsce nie są gotowe do wdrożeń AI. Czekają je duże wydatki
Materiał Promocyjny
Bolączki inwestorów – od kadr po zamówienia
Raporty ekonomiczne
Bogata oferta naborów dla przedsiębiorców w PARP