Relacja mistrz–uczeń w realiach XXI wieku, czyli rozwój przez mentoring

Prawie co czwarta firma i ponad jedna trzecia dużych uczelni w Polsce sięga po programy mentoringowe.

Publikacja: 14.10.2024 05:03

Relacja mistrz–uczeń w realiach XXI wieku, czyli rozwój przez mentoring

Foto: Adobe Stock

– Mentoring od lat jest moją ulubioną metodą rozwojową – przyznaje Małgorzata Gryz, wiceprezeska platformy Strong Women in IT, która swoją przygodę z mentoringiem, nawiązującym do znanej od wieków relacji mistrz–uczeń, rozpoczęła przed 23 laty. Najpierw jako „podopieczna”, czyli mentee, ale od 15 lat realizuje się jako mentorka, zarówno w ramach Strong Women in IT, jak i w globalnej organizacji Vital Voices. Jak ocenia Małgorzata Gryz, kobiety znacznie chętniej niż kiedyś sięgają dzisiaj po proces mentoringu, budując dzięki temu swoją samoocenę i świadomość talentu, a także poszerzając horyzonty biznesowe, technologiczne i przywódcze.

Pozostało 90% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Raporty ekonomiczne
Unijne wsparcie dla przedsiębiorców z Polski wschodniej. Kto może skorzystać?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Raporty ekonomiczne
Firmy zachłysnęły się AI, ale nie wiedzą, co z nią robić. Nowe zawody czekają
Raporty ekonomiczne
Rozłucki: Mamy podatkową dyskryminację rynku kapitałowego w porównaniu z nieruchomościami
Raporty ekonomiczne
Długa lista korzyści gwarancji BGK. Aż do 80 proc. kwoty kapitału kredytu
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Raporty ekonomiczne
Rozwój małego atomu w Polsce zwolnił. Nie tylko za sprawą audytów