Aktualizacja: 09.12.2024 07:30 Publikacja: 17.11.2024 17:09
Optymalizacja procesów i ograniczanie ilości odpadów to niektóre ze sfer objętych programami PARP
Foto: adobestock
Lista programów finansowanych z funduszy europejskich, dostępnych obecnie w ofercie PARP, jest długa i cały czas się zmienia. Niektóre nabory się kończą, inne dopiero rozpoczynają. Każda firma znajdzie tu coś dla siebie – przekonuje Agencja.
Programy „Platformy startowe dla nowych pomysłów”, „Platformy startowe dla nowych pomysłów, Komponent IIa”, „Laboratorium innowatora” oraz „Startup Booster Poland” to propozycje dla osób, które dopiero myślą o własnym biznesie. – Te programy mogą być twoją trampoliną do sukcesu – przekonuje PARP. – Dzięki nim zyskasz nie tylko dostęp do finansowania, lecz także wsparcie doradców i mentorów, którzy pomogą ci przejść przez proces tworzenia start-upu – od pomysłu aż po przygotowanie do wejścia na rynek – dodaje. Zauważa przy tym, że część tych programów oferuje również usługi wspomagające nawiązanie niezbędnych relacji biznesowych i cennych kontaktów.
Uber w Polsce wrzuca drugi bieg i dodaje gazu. W tym tygodniu uruchomi dwie nowe usługi – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. Chodzi o opcję Uber Taryfa, która pozwoli mu zawierać sojusze w branży taxi, oraz o dostawy paczek jednośladami.
W warszawskich ściekach wykryto właśnie wirusa polio, a liczba zachorowań na krztuśca wzrosła w Polsce w ciągu roku aż 34 razy. Dzięki antyszczepionkowcom wracają zapomniane groźne choroby, a z powodu absencji pracowników gospodarka traci miliardy złotych.
Europa będzie ofiarą działań protekcjonistycznych, a skoro odczują je Niemcy, to odczuje je także Polska – przekonuje Grzegorz Sielewicz, główny ekonomista Coface w Polsce i Regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Młodzież, która za kilka lat wejdzie na rynek pracy, nie ma problemu z zastosowaniem narzędzi AI, ale – jak wskazują eksperci – w trakcie edukacji należy kłaść nacisk na krytyczne analizowanie działania tej technologii oraz możliwych skutków jej użycia.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Jest poniedziałek, 9 grudnia, a w dzisiejszym odcinku „Twój Biznes” Bartłomiej Kawałek omawia najważniejsze wydarzenia gospodarcze.
Mijający rok przyniósł kilka ciekawych ustaw i kilka szkodliwych z punktu widzenia przedsiębiorców. Wciąż brak jest zdecydowanych reform probiznesowych – wynika z raportu firmy Grant Thornton, który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Nie chcą ich w Hiszpanii, zwłaszcza na Majorce? Ani w Portugalii? Nie ma problemu. Bo są kraje, w których nie mają problemu z osiedleniem.
Zmieniła się struktura właścicielska lotniska Pułkowo w Petersburgu. Po ponad 14 latach niemiecki Fraport sprzedał swój 25-procentowy pakiet akcji. Miał koncesję na zarządzanie na 30 lat.
Fitch Ratings jako pierwsza z trzech najważniejszych agencji ratingowych ostrzegła Francję — po upadku rządu Michela Barniera — że zwiększyło się ryzyko niedotrzymania zmniejszenia deficytu budżetowego do 5 proc. PKB w 2025 r.
Wysoka inflacja i najwyższe od 20 lat stopy procentowe, to wielkie utrudnienie dla rosyjskich przedsiębiorstw. Trzeba się liczyć ze spowolnieniem — ostrzega German Gref prezes Sbierbanku, największego rosyjskiego banku komercyjnego.
Rosyjska armia traci co miesiąc na Ukrainie więcej czołgów i haubic, niż są w stanie wyprodukować jej fabryki. Produkcja nowych czołgów stanęła z braku zachodnich komponentów, odciętych przez sankcje. Kończą się też zapasy starego sowieckiego wyposażenia.
Wojskowe Zakłady Lotnicze WZL1 S.A. są gotowe do utworzenia Autoryzowanego Centrum Serwisowego silników do dostarczanych do Polski czołgów M1A1 i M1A2 Abrams. Odpowiednią umowę wynegocjowali z Amerykanami z Honeywell.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas