Aktualizacja: 03.12.2024 06:09 Publikacja: 03.12.2024 04:20
Foto: Adobe Stock
Podczas gdy przed rokiem tylko połowa ankietowanych firm planowała w kolejnych 12 miesiącach nowe projekty IT, teraz zapowiada je prawie trzy czwarte (72 proc.) dużych spółek uczestniczących w badaniu firmy rekrutacyjnej Awareson, którego wyniki „Rzeczpospolita” opisuje jako pierwsza. – Tak duży optymizm sugeruje, że to nie tylko odmrażanie projektów wstrzymanych w 2023 r., ale również zupełnie nowe inwestycje – zaznacza Anna Jaglińska-Prawdzik, szefowa komunikacji i ekspertka rynku pracy w firmie Awareson.
Biuro przestało być tylko miejscem pracy. To ważne narzędzie HR służące przyciąganiu talentów. Pracownicy doceniają dobry adres i dobrą komunikację. W siłę rosną elastyczne powierzchnie.
Połowa zawodów wykonywanych przez osoby z wyższym wykształceniem napotyka technologię AI przynajmniej raz w miesiącu. Problem w tym, że ledwie 40 proc. studentów kierunków inżynierskich zdobywa na studiach podstawową wiedzę z zakresu AI.
Tylko 40 proc. studentów kierunków inżynierskich w Polsce przyznaje, że na uczelniach zdobywa podstawową wiedzę z zakresu sztucznej inteligencji – wynika z badania, które opisujemy jako pierwsi.
Lekki plus w handlu, słabe budownictwo i sektor przedsiębiorstw wciąż otrzepujący się z etatów - taki był listopad według prognoz ekonomistów.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Organizacje pożytku publicznego coraz częściej korzystają z AI w różnych obszarach działalności. Pomaga ona zoptymalizować zbieranie funduszy i zwiększyć efektywność udzielanej pomocy oraz pozwala na zautomatyzowanie prac administracyjnych.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Czy dostawa paczek może być czynnikiem decydującym o sukcesie sklepu internetowego? Bez wątpienia tak! Szybkie i bezbłędne realizowanie zamówień to klucz do budowania satysfakcji klientów i ich lojalności wobec marki. Dowiedz się, jak dzięki abonamentowi InPost firmy mogą optymalizować logistykę, redukować koszty i budować zaufanie klientów.
Cyfrowe narzędzia to podstawa działań przedsiębiorstwa, które chce być konkurencyjne – przekonuje Orange Polska.
Mija rok, od kiedy po raz pierwszy w historii laureatami prestiżowej Nagrody Nansena zostali Polacy – Lena i Władysław Grochowscy. To okazja, aby przypomnieć zasady, jakimi kierują się w swojej działalności.
Druga edycja Women’s Academy for Rural Innovation odbyła się na chorwackiej wsi w pobliżu Zagrzebia, gromadząc 20 utalentowanych, gotowych na wprowadzenie swoich społeczności w erę cyfrową, kobiet z obszarów wiejskich z całej Europy. Do programu realizowanego w ramach European Leadership Academy dołączyło ponad 50 światowej klasy ekspertów i ekspertek, aby podzielić się swoją wiedzą i podkreślić kluczową rolę kobiet w tworzeniu nowych możliwości dla wiejskich obszarów Europy.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
18 listopada 2024 r. podczas uroczystej gali, która miała miejsce w Warszawie, uhonorowano laureatów tegorocznej edycji programu „Razem dla planety”.
Brak kontraktów o dużej wartości powoduje, że narodowy przewoźnik cały czas ponosi straty. Redukcja kosztów nie wystarcza do wypracowania zysków.
Polska nie jest już krajem taniej siły roboczej, ale jesteśmy w stanie nadal podnosić produktywność – mówi Adam Cich, wiceprezes Grupy Electrolux.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas