Reklama

Hipermarkety pokonały dyskonty. Tak zaczyna się rewolucja

Konsumenci mogą mieć już dosyć wojen cenowych i nachalnych reklam. Dlatego zmieniają preferencje. W 2024 r. ruch w dyskontach zmalał. Jednocześnie bardzo wzrósł w hipermarketach. I nie tylko tam.

Publikacja: 26.02.2025 04:32

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Foto: PAP/Andrzej Jackowski

Choć na dyskonty przypada aż 40 proc. wydatków Polaków na żywność, to w ostatnim roku, roku głośnych wojen cenowych sieci dyskontowych, frekwencja w nich spadła o 1,8 proc. Tymczasem w hipermarketach wzrosła o 7,1 proc., a sklepach convenience (w rodzaju np. Żabki) – skoczyła aż o 14,2 proc. – wynika z raportu Proxi.Cloud o ruchu klientów w handlu w 2024 r., który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Po latach triumfów dyskonty zaczynają przegrywać

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Pracownicy IT są wypaleni, boją się AI. Nadchodzi era respecjalizacji, nie wszyscy przetrwają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Raporty ekonomiczne
Rekordowy deficyt i słabe dochody. Czy rząd znowelizuje budżet?
Raporty ekonomiczne
Start-upy wyjdą z dołka? Na razie napotykają poważny problem
Raporty ekonomiczne
System kaucyjny rozkręca się powoli
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Raporty ekonomiczne
Kolej bije rekordy. Na polskie tory wjeżdża konkurencja
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama