Reklama
Rozwiń
Reklama

Hipermarkety pokonały dyskonty. Tak zaczyna się rewolucja

Konsumenci mogą mieć już dosyć wojen cenowych i nachalnych reklam. Dlatego zmieniają preferencje. W 2024 r. ruch w dyskontach zmalał. Jednocześnie bardzo wzrósł w hipermarketach. I nie tylko tam.

Publikacja: 26.02.2025 04:32

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Foto: PAP/Andrzej Jackowski

Choć na dyskonty przypada aż 40 proc. wydatków Polaków na żywność, to w ostatnim roku, roku głośnych wojen cenowych sieci dyskontowych, frekwencja w nich spadła o 1,8 proc. Tymczasem w hipermarketach wzrosła o 7,1 proc., a sklepach convenience (w rodzaju np. Żabki) – skoczyła aż o 14,2 proc. – wynika z raportu Proxi.Cloud o ruchu klientów w handlu w 2024 r., który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Po latach triumfów dyskonty zaczynają przegrywać

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Państwo chce wspomagać budowę domów studenckich
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Raporty ekonomiczne
Polskie firmy tracą specjalistów przez nowe przepisy migracyjne
Raporty ekonomiczne
Po co nam dwie ustawy regulujące najem krótkoterminowy?
Raporty ekonomiczne
Drewno coraz droższe, eksport słabnie. Kryzys w przemyśle drzewnym się pogłębia
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Raporty ekonomiczne
Sklepy zapłacą miliardy. Rząd wprowadza kosztowne zmiany dla handlu
Reklama
Reklama