Hipermarkety pokonały dyskonty. Tak zaczyna się rewolucja

Konsumenci mogą mieć już dosyć wojen cenowych i nachalnych reklam. Dlatego zmieniają preferencje. W 2024 r. ruch w dyskontach zmalał. Jednocześnie bardzo wzrósł w hipermarketach. I nie tylko tam.

Publikacja: 26.02.2025 04:32

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Foto: PAP/Andrzej Jackowski

Choć na dyskonty przypada aż 40 proc. wydatków Polaków na żywność, to w ostatnim roku, roku głośnych wojen cenowych sieci dyskontowych, frekwencja w nich spadła o 1,8 proc. Tymczasem w hipermarketach wzrosła o 7,1 proc., a sklepach convenience (w rodzaju np. Żabki) – skoczyła aż o 14,2 proc. – wynika z raportu Proxi.Cloud o ruchu klientów w handlu w 2024 r., który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Po latach triumfów dyskonty zaczynają przegrywać

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Brak rządowej strategii utrudnia transformację ciepłownictwa
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Raporty ekonomiczne
Przetargi na równi pochyłej. Branża IT wieszczy jednak odbicie
Raporty ekonomiczne
Specjaliści chcieliby pracować krócej, ale za te same pieniądze
Raporty ekonomiczne
Szybko rośnie fala bankructw na świecie. Polska się broni
Raporty ekonomiczne
Czy polski konsument ma moc? Ceny spadną, płace wzrosną - prognozy ekonomistów dla „Rz”