Hipermarkety pokonały dyskonty. Tak zaczyna się rewolucja

Konsumenci mogą mieć już dosyć wojen cenowych i nachalnych reklam. Dlatego zmieniają preferencje. W 2024 r. ruch w dyskontach zmalał. Jednocześnie bardzo wzrósł w hipermarketach. I nie tylko tam.

Publikacja: 26.02.2025 04:32

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Wózki sklepowe przed marketem sieci Auchan

Foto: PAP/Andrzej Jackowski

Choć na dyskonty przypada aż 40 proc. wydatków Polaków na żywność, to w ostatnim roku, roku głośnych wojen cenowych sieci dyskontowych, frekwencja w nich spadła o 1,8 proc. Tymczasem w hipermarketach wzrosła o 7,1 proc., a sklepach convenience (w rodzaju np. Żabki) – skoczyła aż o 14,2 proc. – wynika z raportu Proxi.Cloud o ruchu klientów w handlu w 2024 r., który „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.

Po latach triumfów dyskonty zaczynają przegrywać

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Sztuczna inteligencja obniża ceny. Polskie firmy idą w algorytmy
Raporty ekonomiczne
Właściciele mieszkań na wynajem już nie dyktują warunków. Czas negocjować czynsze
Raporty ekonomiczne
Siedem barier głównych. Modlitwa polskich firm
Raporty ekonomiczne
Firmy kurierskie w opałach. Paczki podrożeją o 40 proc.?
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
raporty
Polskie firmy przerażone planami Donalda Trumpa