Chiński nokaut. Temu za chwilę pokona Allegro

Już tylko niewiele ponad 100 tys. użytkowników przewagi ma polski lider handlu internetowego nad chińską konkurencją. Wśród dziesięciu czołowych platform e-handlu aż trzy to firmy z Azji. Branża alarmowała od dawna.

Publikacja: 12.03.2025 04:30

Temu za chwilę pokona Allegro

Temu za chwilę pokona Allegro

Foto: Lam Yik/Bloomberg

W lutym Allegro mogło się pochwalić wynikiem ponad 17,8 mln użytkowników, a jego główny chiński konkurent, czyli Temu, miał ich już ponad 17,7 mln – wynika z badania Mediapanel Gemius/PBI. Na tym chińska ofensywa w e-handlu się nie kończy, AliExpress z wynikiem 9,6 mln użytkowników zajmuje wśród serwisów zakupowych czwartą pozycję, a Shein z 6,7 mln jest ósme.

Chińskie wsparcie dla swoich

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Opóźnienia w systemie kaucyjnym. „Propaganda sukcesu”
Raporty ekonomiczne
Coraz większy głód ziemi pod mieszkania. Działki osiągają astronomiczne ceny
Raporty ekonomiczne
Polscy pracownicy rzadko szukają dodatkowej pracy
Raporty ekonomiczne
Fiskus chce setek milionów złotych z opodatkowania e-handlu
Raporty ekonomiczne
Dotacyjny czerwiec pod hasłem zeroemisyjnego transportu