Chiński nokaut. Temu za chwilę pokona Allegro

Już tylko niewiele ponad 100 tys. użytkowników przewagi ma polski lider handlu internetowego nad chińską konkurencją. Wśród dziesięciu czołowych platform e-handlu aż trzy to firmy z Azji. Branża alarmowała od dawna.

Publikacja: 12.03.2025 04:30

Temu za chwilę pokona Allegro

Temu za chwilę pokona Allegro

Foto: Lam Yik/Bloomberg

W lutym Allegro mogło się pochwalić wynikiem ponad 17,8 mln użytkowników, a jego główny chiński konkurent, czyli Temu, miał ich już ponad 17,7 mln – wynika z badania Mediapanel Gemius/PBI. Na tym chińska ofensywa w e-handlu się nie kończy, AliExpress z wynikiem 9,6 mln użytkowników zajmuje wśród serwisów zakupowych czwartą pozycję, a Shein z 6,7 mln jest ósme.

Chińskie wsparcie dla swoich

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Raporty ekonomiczne
Pakiet antyblackoutowy poparty. Jest tylko jeden wyjątek
Raporty ekonomiczne
Branża leasingowa w euforii. W życie wchodzą przepisy, o które walczyła od lat
Raporty ekonomiczne
Start-upy bez pieniędzy. „Panuje lęk przed ryzykiem”
Raporty ekonomiczne
Inwestycje zagraniczne wychodzą z zakrętu. Szykuje się poprawa po słabym roku
Raporty ekonomiczne
Z firm uciekła nadzieja, spodziewają się najgorszego
Reklama
Reklama