Reklama

Rośnie sprzedaż aut elektrycznych, przybywa szybkich ładowarek. Nowe programy dopłat

Od początku tego roku w Polsce przybyło prawie 500 punktów ładowania, z czego niemal połowę stanowiły szybkie ładowarki prądu stałego, których udział w polskiej infrastrukturze systematycznie wzrasta

Publikacja: 25.03.2025 05:04

Rośnie sprzedaż aut elektrycznych, przybywa szybkich ładowarek. Nowe programy dopłat

Foto: Adobe Stock

W polskiej branży elektromobilności coś się ruszyło, bo w ostatnich tygodniach szybciej przybywa samochodów elektrycznych. Na koniec lutego 2025 r. zarejestrowanych było już 84,8 tys. aut osobowych i użytkowych z napędem bateryjnym. W lutym ich liczba zwiększyła się o 4,1 tys. szt., co jest wynikiem o 15 proc. lepszym niż w analogicznym okresie 2024 r. – Efektem wzrostu jest zapewne wprowadzenie nowego programu wsparcia NaszEauto, a tylko w ciągu kilku pierwszych tygodni funkcjonowania tego programu wpłynęło ponad 1300 wniosków – mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Raporty ekonomiczne
Raport PIE: polski przemysł motoryzacyjny hamuje coraz ostrzej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Raporty ekonomiczne
Polska jest potęgą w produkcji zniczy. Na świecie wyprzedza nas tylko jeden kraj
Raporty ekonomiczne
Ukraińska gospodarka z niedoborem pracowników. To także problem polskich firm
Raporty ekonomiczne
Miasta widma w Polsce? Za 20 lat będzie brakować kupujących mieszkania
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Raporty ekonomiczne
Era „ciemnych fabryk”. AI bierze się za produkcję
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama
Reklama